• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 96063118133
  • منبع : نمایندگی فارس

امام جمعه شیراز:

وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی مستقل است

وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی مستقل است

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز معتقد است که آموزش و پرورش باید تربیت انسان‌هایی مستقل و دارای اندیشه‌هایی بارور و کارآفرین را به‌عنوان یک وظیفه‌ی مهم دنبال کند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به قرار داشتن در آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بازگشایی مدارس به معنای این نیست که چند ساعت فرزندان ما در محیط آموزشی مدرسه بنشینند و بعد به منزل برگردند و مطالبی را بیاموزند به آموخته‌هایشان بیفزایند.

وی وظیفه آموزش و پرورش را بالاتر از این دانست و گفت: آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را برای زندگی آماده کند، اندیشه‌ی آنان را بارور کرده و افکارشان را به قدرت برسانند تا بتوانند روی پای خود بایستند و از اتکای به دیگران دست بردارند؛ بتوانند انسان‌هایی مستقل و غیر متکی به دیگران باشند.

امام جمعه شیراز گفت: دانش‌آموزان باید پس از اتمام تحصیلات و وارد شدن به جامعه روی پای خود بایستند و خودشان امکانات جدید ایجاد کنند و چشم به امکانات دولتی نداشته باشند.

او گفت: برخی اوقات می‌بینیم فرزندانمان، عزیزان این کشور، طفیلی دیگران بار آمده‌اند، از استقلال فکری و غنای اندیشه کمتر با آنان سخن گفته شده است، کتابی داده‌اند تا آن را خواند و حفظ کنند و نمره بیاورند، این راه نیست، این مسیر ممکن است آموزش باشد اما پرورش، تربیت، رشد دادن فرد برای فردای جامعه نیست.

 ایمانی تصریح کرد: دانش‌آموز را به کار انداختن و از افکار و اندیشه‌های او بهره بردن و فعال کردن فرد با خواندن کتاب‌ها و حفظ کردن آن‌ها عملیاتی نمی‌شود، مسئولیت آموزش و پرورش فوق‌العاده سنگین است.

او با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: جان این سند تربیت فرزندان برای اجتماعی بهتر و بالاتر و برتر در آینده است و ما انتظار داریم که مسئولان آموزش و پرورش با توجه به سند تحول این مهم را مد نظر قرار دهند.

ایمانی با بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: 31 شهریور در تاریخ ایران توأم با خاطرات فراوانی است، خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس که با رهبری امام راحل در پایان چنان شد که نه امتیاز سیاسی دادیم و نه یک وجب از خاک کشورمان را.

او گفت: با این‌که دشمن برای گرفتن تهران در عرض یک هفته خود و از میان بردن حکومت خود را آماده کرده بود اما دفاع مقدس هشت سال به طول انجامید، در این مدت عزیزان فراوانی رشد کردند و اوج گرفتند و به شهادت رسیدند، عده‌ای جانباز شدند، عده ای جزو آزادگان و جمعی در عدد رزمندگان قرار گرفتند؛ اما هر چه بود چه عزیزان سپاه، چه عزیزان ارتش و چه عزیزان نیروهای مسلح از بسیج و عشایر و نیروی انتظامی و دیگران، با فرماندهی امام که پشت آن فرماندهی حسین‌بن علی(ع) بود، در این دفاع مشارکت داشتند.

 ایمانی با بیان این‌که نام کربلا بود که عزیزان ما را به جبهه‌ها می‌کشاند و عشق به شهادت بود که فرزندان این شهر و دیار و این کشور را به دفاع از میهن کشاند، خاطرنشان کرد که نام امام حسین(ع) و عشق او آنهم بعد از هزار و سیصد و اندی سال عامل اصلی حضور گسترده و مداوم مردم در جبهه‌های دفاع مقدس بود.

امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز با اشاره به واقعه‌ای که در مهر ماه سال 2001 رخ داد، گفت: در آن زمان عربستان با سازمان سیا، همراه و متفق با هم به برج‌های اقتصادی آمریکا حمله کردند؛ نام اقدام کننده مشخص و نام عربستان و کسانیکه حمله را انجام دادند معین است اما آنان عربستان را رها کرده و دامن افغانستان را گرفتند.

او با بیان این‌که عربستان حمله می‌کند و افغانستان چوبش را می‌خورد، گفت: این منطق آمریکا و زورگویان عالم است؛ واقعاً باید به حال دنیا گریه کرد و تأسف خورد که چه کسانی در کشور آمریکا حکومت را به دست گرفتند که هیچ عرفی را قبول نکرده و به آن عمل نمی‌کنند و پایبند نیستند.

امام جمعه شیراز با یادآوری این‌که از سوم مهر سال 2001 میلادی آمریکا به افغانستان حمله می‌کند و تا امروز شانزده سال از اشغال این کشور می‌گذرد، گفت: بعد هم به عراق حمله کردند، اما همه این‌ها بر سر ایران بود، همه می‌دانند و همه خبر دارند. اگرچه هم در افغانستان و هم در عراق نتیجه عکس گرفتند و امروز هم آن چه در یمن و بحرین می‌گذرد خواهید دید به ضرر آمریکا و عربستان تمام خواهد شد.

او با اشاره به تغییر رویه‌ای که در عملکرد و رفتار رئیس جمهور سوریه مشهود شده است، گفت: این‌که رئیس‌جمهور سوریه، کشوری که زمانی بعثی بود امروز نامه‌اش را با بسم‌الله آغاز کرده و به مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خطاب می‌کند و کلمه امام را در مورد ایشان بکار می‌برد، باید آمریکا از این‌ مسائل دق کند، ترامپ از این غصه بمیرد و نابود شود.

 ایمانی یادآور شد: این نتیجه ظلم و راه غلط رفتن و نتیجه مبارزه با آرمان سید الشهدا است، یزید به همین سرنوشت مبتلا شد، بوش پدر و پسر به همین سرنوشت مبتلا شدند و جناب ترامپ هم به همین سرنوشت مبتلا خواهد شد؛ این است که ما معتقدیم که راه خدا، راه عزت، راه پیشرفت، راه رشد و راه موفقیت است .

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha