• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96072514610
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

لزوم شکل‌گیری گفتمان خانواده و حجاب و عفاف/خانواده‌های مؤمن و صالح معرفی شوند

ایسنا/لرستان معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: معرفی خانواده‌های مؤمن و صالح که شهید حججی‌ها از آنها برمی‌آیند در نماز جمعه ضرورت دارد.

به گزارش ایسنا- منطقه لرستان، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی دامغانی در همایش «مبانی تحکیم خانواده اسلامی» که با حضور نمایندگان ولی ‏فقیه استان‌های غرب کشور به میزبانی لرستان آغاز به‌کار کرد، با تاکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر از وظایف ائمه جمعه است و باید آن‌را جدی بگیریم، اظهار کرد: معرفی خانواده‌های مؤمن و صالح که شهید حججی‌ها از آنها برمی‌آیند و چشم و چراغ ملت می‌شوند در نماز جمعه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: خطبه‌های نمازجمعه را در سمت و سوی سخنان اهل‌بیت و پیرامون خانواده مطرح کنیم تا یک گفتمان خانواده و حجاب و عفاف شکل بگیرد.

موسوی اشاره به اینکه دشمنان به‌دنبال این هستند که بنای انسان‌ساز خانواده، بنای ایمان و تقوا را در هم شکنند و برنامه‌های متعددی را به کار گرفتند و تا حدودی موفق شده‌اند، گفت: دشمنان از مهدکودک گرفته تا مدرسه و دانشگاه و تا همه بلاد اسلامی به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دشمنان در این مسیر کارهای فراوانی را دشمن انجام داده و چالش‌های فراوانی را پیش روی ما گذاشته است، انواع روش‌ها را برای انهدام بنیان خانواده به‌کار می گیرند، تصریح کرد: فزون‌یافتگی طلاق، افت و کاهش ازدواج و بالا رفتن سن جوانانی که به ازدواج تن نمی‌دهند، اختلافات خانواداگی و ... همه آثاری است که به‌دنبال تحریک ها و فعالیت‌های فساد انگیز دشمن و دست‌های آلوده در داخل کشور پدید آمده است تا آنجا که امروز بحث انقلاب جنسی را راه می‌اندازند.

وی با طرح این سؤال که ما ائمه جمعه به‌عنوان منادیان تبلیغ و ایمان چه وظایفی در قبال این هجوم بی‌رحمانه دشمن نسبت به خانواده داریم، ادامه داد: لازم است هم‌اندیشی کنیم برنامه‌ریزی کنیم و فعالیت‌هایی را در مقابله با این حرکت توفنده دشمن داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha