• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96072614935
  • خبرنگار : 71506

مومنی: مسابقات زورخانه‌ای جنوب آسیا وجهه بین‌المللی ندارد/ 13 سال است وقت تلف می‌کنند

مومنی: مسابقات زورخانه‌ای جنوب آسیا وجهه بین‌المللی ندارد/ 13 سال است وقت تلف می‌کنند

رییس کمیته کشتی‌های سنتی فدراسیون کشتی گفت: برگزار رقابت‌های تحت عنوان مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جنوب آسیا وجهه بین‌المللی ندارد و مورد تایید مراجع رسمی ورزش نظیر IOC نیست.

عیسی مومنی در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم‌های کشتی ساحلی ایران در رقابت‌های جهانی ترکیه اظهار کرد:خوشبختانه این رقابت‌ها نسبت به سال‌های قبل از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار بود و به سمت بهتر شدن در حال حرکت هستیم.تیم‌های با قدرت بیشتری در این دوره شرکت کردند و کشتی ساحلی رفته رفته جای خود را باز می‌کند. شاید قهرمانی ما آنطور که باید به چشم نیامد اما کشتی ساحلی مطمئنا در سال‌های نه چندان دور با ورود به بازی‌های المپیک حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

عضو کمیته کشتی ساحلی اتحادیه جهانی افزود: همانطور که کشتی آلیش و پهلوانی در رقابت‌های ایندورگیمز با مدال‌آوری‌های خود به کاروان ورزشی ایران کمک کردند، کشتی ساحلی نیز در آینده نه چندان دور وارد رقابت‌های بین‌المللی مهم مانند المپیک خواهد شد چرا که IOC بر روی رشته‌هایی مانند کشتی ساحلی توجه دارد و بدون شک این رشته‌ می‌تواند به ورزش ایران کمک کند. برای رقابت‌های جهانی سال آینده کشورهایی مثل برزیل و روسیه درخواست میزبانی داده اند اما ترجیح ما این است کشورهای نزدیک مانند ترکیه که امسال میزبان بود این رقابت‌ها را برگزار کنند.

رییس کمیته کشتی‌های سنتی فدراسیون کشتی درباره وضعیت کشتی پهلوانی نیز خاطرنشان کرد: رقابت‌های جهانی این رشته با حضور 42 کشور و جام مدوید با حضور 12 کشور و در برخی اوزان 14 کشور برگزار شد. برای رقابت های جهانی امسال نیز کشورهایی نظیر ایران، مراکش و قرقیزستان درخواست میزبانی داده‌اند تا این رقابت‌ها را که آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود میزبانی کنند که تکلیف این موضوع طی چند روز آینده روشن خواهد شد.

مومنی درباره برگزاری رقابت‌هایی تحت عنوان مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جنوب آسیا که چند روز پیش توسط فدراسیون جهانی ورزش زورخانه‌ای زیر نظر محسن مهرعلیزاده برگزار شد، گفت: این مسابقات مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک نیست. آن‌ها هم می‌توانند برای خودشان این رقابت‌ها را برگزار کنند اما وقت تلف کرن و بیراهه رفتن است کما اینکه در 13 سال گذشته نیز به بیراهه رفته‌اند و نتوانستند به تایید مراجه رسمی ورزش جهان برسند. این رقابت ها وجه بین‌المللی ندارد و نمی‌توان آن را در زمره مسابقات رسمی بین‌المللی قرار داد.

وی افزود: کشتی ارزش و منزلت بالایی دارد و اینکه عده‌ای بخواهند با حضور چند کشور انگشت شمار و گمنام که هیچ آشنایی با جایگاه این رشته ندارند، مسابقاتی را برگزار کنند و نام بین‌المللی بر آن بگذارند نه تنها هیچ کمکی به جهانی شدن این رشته نمی‌کند بلکه به جایگاه آن ضربه نیز وارد می‌کند. هدایت این کار را باید افراد کاردان در دست گیرند و آن را به جایگاه واقعی خود برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha