• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96073016812
  • منبع : نمایندگی لرستان

کاهش 12 درصدی تصادفات در لرستان

کاهش 12 درصدی تصادفات در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از کاهش 12 درصدی تصادفات در استان خبر داد.

سردار حاجی محمد مهدیان‌نسب در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا به پیشگیری از تصادفات جاده‎ای اشاره کرد و گفت: با این اقدامات تا به حال توانسته‎ایم 33 نفر افراد کشته شده در جاده‎ را کم کنیم و در این زمینه 12 درصد کاهش داشته باشیم. با توجه به میانگین متوسط کشوری که 10 درصد است لرستان 2 درصد جلوتر بوده و امیدواریم این مهم بیشتر محقق شود.

وی به کاهش 6 درصدی سرقت‎ها در استان طی شهریور سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین در مهر امسال 25 درصد کاهش جرائم از جمله سرقت در استان را شاهد هستیم. در حوزه سرقت‎ها نیز سعی داریم با کار علمی، دقیق و استفاده از اتاق‎های فکر ظرفیت پلیس را برای مشارکت اجتماعی و عینی بیشتر به کارگیری کنیم و تا به حال نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حاجی با بیان اینکه 18 اولویت ماموریتی در استان توسط نیروی انتظامی تعریف شده است، ادامه داد: همچنین 16 طرح پیشگیرانه تعیین شده که در 14 مورد از آن‎ها سازمان متولی است و براساس قانون در این خصوص ماموریت تعریف کرده‎ایم.

مهدیان‌نسب خاطرنشان کرد: برای انجام وظیفه خود از ظرفیت سازمان‎هایی که مسئول پیشگیری از جرم و سرقت هستند کمک می‎گیریم تا کاهش در جرائم محقق شود و خوشبختانه 16 طرح پیشگیرانه با جدیت در حال اجرا هستند.

فرمانده انتظامی لرستان به طرح محله محوری و نقطه‎ای اشاره کرد و افزود: همچنین طرح منطقه‎ای در سطح تمام شهرستان‎های استان عملیاتی می‎شود و طرح موضوعی و تخصصی نیز در حال اجرا هستند.

وی از اجرای طرح حجمی در استان خبر داد و گفت: در این طرح طی عملیات مشترک تمام واحدهای انتظامی توان اطلاعاتی و نظامی خود را برای برخورد با جرائم به کار می‎گیرند.

مهدیان نسب، بیشترین میزان جرائم را در استان نزاع و درگیری دسته جمعی عنوان کرد و افزود: همچنین تیراندازی در مرتبه بعدی قرار دارد که تمام توان خود را برای برخورد با این جرائم به کار بسته‎ایم.

این مقام انتظامی، اولویت کاری نیروی انتظامی را توسعه بصیرت دینی و دین باوری عنوان کرد و ادامه داد: همچنین صرفه جویی، کاهش هزینه‎ها و موضوعاتی که به اقتصاد مقاومتی مربوط می‎شوند از دیگر اولویت‎های کاری ما در سازمان است.

فرمانده انتظامی لرستان به موضوع ارتقای عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: در این رابطه به صورت نرم‎افزاری و سخت‎افزاری کار می‎شود و شورای انقلاب فرهنگی و اداره‌ها باید پای کار بیایند. اجرای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از اولویت‎های کاری ناجا است.

وی با بیان در مبارزه با قاچاق کالا نیز راه‌اندازی قرارگاه محقق شده است، اضافه کرد: با جدیت تمام در سطح محورهای استان این موضوع پیگیری می‎شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha