• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96082414756
  • خبرنگار : 30057

دکتر احمدی تاکید کرد

ضرورت ماموریت‌گرا شدن فعالیت‌های مرکز تحقیقات علمی کشور

ضرورت ماموریت‌گرا شدن فعالیت‌های مرکز تحقیقات علمی کشور

رئیس جدید مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بر ماموریت‌گرا شدن فعالیت‌های این مرکز تاکید کرد و گفت: این مرکز می‌تواند به بازوی مطمئنی برای معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تبدیل شود.

به گزارش ایسنا دکتر وحید احمدی روز چهارشنبه، 24 آبان ماه جاری در مراسم معارفه خود به بیان دلایل قبول این سمت اشاره کرد و افزود: آمدن من به  تحقیقات سیاست علمی کشور به معنای ریاست در این مرکز نیست، بلکه از زمانی که استعفای خود را به وزیر علوم ارائه دادم، وی تاکید کرد که من باید در برنامه‌های وزارت علوم مشارکت داشته باشم.

احمدی با تاکید بر اینکه به نظر من مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور از جایگاه بالایی برخوردار است، اظهار کرد: بر این اساس در سال‌هایی که در وزارت علوم در بخش معاونت پژوهش و فناوری مشغول به کار بودم، وظایف مختلفی را به این مرکز واگذار کردم.

وی واگذاری تدوین بخش پژوهش و فناوری برنامه ششم در این مرکز را از جمله اقدامات این معاونت ذکر کرد و ادامه داد: برای تدوین چنین برنامه‌ای تلاش کردم تا از نهادهایی که در حوزه برنامه‌ریزی کلان فعالیت دارند، استفاده کنم.

رئیس جدید مرکز تحقیقات سیاست علمی استقرار دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در این مرکز را از دیگر اقدامات انجام شده نام برد و اظهار کرد: ما با مجموعه‌هایی چون شورای عتف، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، الگوهایی را برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم تدوین می‌کنیم که برای این امر ساختارهای مورد نیاز در کشور وجود دارد که از جمله آن می‌توان به این مرکز اشاره کرد.

احمدی با تاکید بر تقویت مرکز سیاست‌های علمی کشور، یادآور شد: اگر قرار باشد سیاست‌های علمی کشور در این مرکز دنبال نشود، من مایل به ادامه همکاری نیستم.

وی ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین، گفتمان علمی، اخلاق علمی، مالکیت فکری و توسعه علم و فناوری را از جمله موضوعات قابل پیگیری در این مرکز نام برد و افزود: اگر بر روی این مسائل در این مرکز به خوبی مطالعه نشود، قطعا نمی‌توانیم ساختارهای مناسبی در بخش‌های علمی ایجاد کنیم.

معاون پژوهشی سابق وزیر علوم با تاکید بر اینکه این مرکز بازوی مطمئنی برای معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم خواهد بود، افزود: این مرکز بن مایه فکری وزارت علوم خواهد بود. از این رو باید از سوی وزارت علوم مسئولیت‌هایی به این مرکز واگذار شود و در این راستا بر ماموریت‌گرا شدن این مرکز تاکید دارم.

وی همچنین افزایش تعداد اعضای هیات علمی این مرکز را از دیگر برنامه‌های خود نام برد و اظهار کرد: بر این اساس اقدام به طراحی سامانه‌ای خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های علمی اساتید برای اجرای ماموریت‌ها استفاده کنیم.

 در این جلسه همچنین دکتر مسعود شمس‌بخش، مدیر کل حوزه وزارت علوم با اشاره به برگزاری این مراسم خاطرنشان کرد: هدف ما از انتصاب دکتر احمدی به سمت ریاست مرکز تحقیقات علمی کشور استفاده از توانمدی‌های وی بوده است که بهترین شکل استفاده از این توانمندی‌ها، حضور وی در این مرکز است.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از توان علمی، این مرکز بتواند مشاوره‌های خوبی در حوزه علم و فناوری به وزارت علوم ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha