• شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97040904819
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۹ تیر بخوانید؛

تاکید لاریجانی برحمایت ازمدیران/بررسی مجددCFTدر دستورکار مجلس/بررسی سناریوهای آمریکا علیه ایران

تاکید لاریجانی برحمایت ازمدیران/بررسی مجددCFTدر دستورکار مجلس/بررسی سناریوهای آمریکا علیه ایران

سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه، دلایل اهمیت اولین سفر اروپایی روحانی بعد از خروج آمریکا از برجام، طرح «ممنوعیت واگذاری سکه به‌صورت نامحدود» شامل چه کسانی می‌شود؟، دیدارهای جداگانه رئیس ستاد ارتش پاکستان با جانشین فرمانده کل سپاه و فرمانده کل ارتش، واکنش بعیدی‌نژاد به ناکامی نامزد آمریکایی برای دبیر کلی سازمان بین‌المللی مهاجرت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، نهم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه با اشاره به تقابل اردوگاه مستضعفین با اردوگاه نظام سلطه، اعلام کرد که دوران جدیدی از بی‌اعتمادی به آمریکا و تجمیع توان و انرژی برای مقابله با دسیسه‌های مختلف استکبار آغاز شده است.

در دیدار رئیس ستاد ارتش پاکستان و جانشین فرمانده کل سپاه بر مقابله با تهدیدات مشترک مرزی و تشکیل جبهه واحد ضد چالش های منطقه ایتاکید شد. همچنین فرمانده کل ارتش کشورمان در دیدار با رئیس ستاد ارتش پاکستان گفت: همکاری دو کشور در سطوح امنیتی، نظامی، انتظامی، راهبردی و عملیاتی در سطح بسیار خوبی است.

مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام)  با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا برگزار شد.مقام معظم رهبری در این مراسم با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام متکی بر آحاد مردم و ایمان و محبت و عواطف آنان است، به شکست تلاشهای رؤسای جمهور قبلی امریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است اما به حول قوه الهی، در مقابل برنامه دشمن روزبه‌روز پیوند با مردم را تقویت می‌کنیم و با حفظ انسجامِ دشمن‌شکنِ خود، جوانان مؤمن و پرانگیزه و اهل اقدام را تقویت خواهیم کرد.

سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه و به ریاست رئیس جمهور تشکیل و در این جلسه سناریوهای مختلف اقدامات تهدیدآمیز آمریکا علیه اقتصاد ایران بررسی شد. همچنین گزارش اقدامات دستگاه‌های ذیربط در اجرای مصوبات 9 گانه شورا در مورد مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی و عمومی، ارایه شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه دلایل اهمیت اولین سفر اروپایی روحانی بعد از خروج آمریکا از برجام  را تشریح کرد: سفر رییس‌جمهور به دو کشور سوئیس و اتریش در هفته پیش‌ رو، در مقطع کنونی می‌تواند بر روابط ایران با این دو کشور اروپایی و همچنین اتحادیه اروپا تاثیرمثبتی داشته باشد.

اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور نیز با تأکید بر اینکه هیچ منع قانونی برای اظهارنظر احزاب درباره مباحث روز جامعه وجود ندارد، از احزاب خواست که در حوزه‌های مختلف به ویژه مباحث اقتصادی به عنوان موضوع روز جامعه ورود کرده و با برگزاری جلسات مختلف با اقتصاددانان پیشنهادات و راه‌حل‌های خود را ارائه دهند.

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اجرای طرح پیش فروش سکه به این منظور بود تا نیاز افراد تامین شود و این طبیعی است که یک فرد به ۴۰ هزار سکه نیاز ندارد. علی بختیار با اشاره به جزئیات طرح دو فوریتی «ممنوعیت واگذاری سکه به‌صورت نامحدود»، بیان کرد: این طرح قرار است در جلسه علنی فردا (یکشنبه) یا سه‌شنبه هفته جاری تقدیم هیات رییسه مجلس شود.ما در این طرح به دنبال این هستیم تا بتوانیم در بازار وضعیت عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم. اگر دولت و بانک مرکزی نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند مجلس وظیفه دارد وارد عمل شود.

همچنین دهقانی از بررسی مجدد CFT‌ در کمیسیون امنیت بعد از تعطیلات مجلس به ایسنا خبر داد.

لاریجانی با بیان اینکه سیستم اداری نظام جمهوری اسلامی نیازمند حمایت از مدیران است گفت: از آنجایی که در جمهوری اسلامی سیستم اداری به گونه ای است که مدیران باید جرأت کار کردن داشته باشند ما در مجلس از تمامی مدیران خود حمایت می کنیم.

معاون وزیر خارجه هلند در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی کشورمان از  بررسی نحوه همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

در کنفرانس تجاری ایران و هلند در اتاق بازرگانی آمستردام برگزار شد نیز فعالان تجاری هلند نسبت به اعلام سیاست‌های اروپا جهت همکاری با ایران ابراز امیدواری کردند.

سفیر ایران در لندن از انتصاب یک سیاستمدار پرتغالی به عنوان دبیر کل سازمان بین‌المللی مهاجرت و مخالفت این سازمان با نماینده معرفی شده از سوی ترامپ استقبال کرد. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود ضمن استقبال از ناکامی نامزد آمریکایی برای دبیر کلی سازمان بین‌المللی مهاجرت نوشت:  "در طول ٦٧ سال از تاسیس این سازمان بین‌المللی به جز یک دوره ٧ ساله، تمامی دبیران کل این سازمان بین‌المللی از آمریکا انتخاب شده‌اند.

دادستان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی گفت: وزارت علوم تاکنون درخواست رسمی در رابطه با دانشجویان نداشته و اسامی آنها را نیز اعلام نکرده است. عباس جعفری دولت آبادی درباره احکام صادره برای برخی دانشجویان در ارتباط با حوادث دی ماه  سال ۹۶  و درخواست وزارت علوم در این خصوص، اظهار کرد: سوال سختی کردید، اما مجبور هستم پاسخ بدهم. شرکت در آشوب و اغتشاش جرم است و این به قشر خاصی هم ربط ندارد.

همچنین حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دستگاه قضایی به درستی جرم اخلالگران اقتصادی را «مرگ» تعیین کرده است گفت: اخلال اقتصادی نوعی براندازی است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha