• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98112014435
  • منبع : نمایندگی قزوین

با همکاری جهاددانشگاهی صورت می‌گیرد؛

برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

ایسنا/قزوین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ضمن تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان با مهارت‌های پیش از ازدواج اعلام کرد: به‌زودی و طی دو ماه آینده با همکاری جهاددانشگاهی سلسله کارگاه‌های آمادگی برای ازدواج برگزار خواهد شد تا دانشجویان با معیارهای انتخاب درست و مهارت‌های پیش از ازدواج آشنا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور زارعی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: برنامه‌های ازدواج دانشجویی یکی از ابتکارات خیلی خوب و مهم در نهاد رهبری بوده و اکنون نیز هویت یکی از برنامه‌های مهم و در اولویت نهاد رهبری است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان با مهارت‌های پیش از ازدواج اعلام کرد: به همین منظور به‌زودی و طی دو ماه آینده با همکاری جهاددانشگاهی سلسله کارگاه‌های آمادگی برای ازدواج برگزار خواهد شد تا دانشجویان با معیارهای انتخاب درست و مهارت‌های پیش از ازدواج آشنا شوند.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های نخست مطرح شدن ازدواج دانشجویی، در هر دانشگاه برنامه‌ای برگزار و یک هدیه از سوی رهبری به آن‌ها اهدا می‌شد و پس‌ازآن زوج‌ها زندگی مشترک خود را آغاز می‌کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: از سال ۹۰ به بعد نوع برنامه و محتوای ازدواج دانشجویی تغییر کرد، در هرسال زوج‌ها از ابتدای آذرماه تا پایان بهمن‌ماه در سامانه «همسفر تا بهشت» ثبت‌نام کرده و عازم مشهد مقدس می‌شوند، در مشهد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوعی را برای زوج‌های جوان برگزار می‌کند و سخنرانان برنامه‌های «همسفر تا بهشت» از بهترین اساتید کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر علاوه بر برنامه «همسفر تا بهشت» برنامه‌ای از سوی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اجرا می‌کنیم که در آن هر دانشگاه ۲۰ زوج را به‌صورت کاروانی به مشهد اعزام می‌کند. برای امسال این کاروان با حضور ۲۶ زوج پنجم اسفندماه راهی مشهد مقدس شده و طی پنج روز در آنجا حضور خواهند داشت.

زارعی اضافه کرد: طی این پنج روز نهاد رهبری با حضور اساتید مجرب برنامه‌هایی همچون مهارت‌های زندگی، مهارت عشق ورزیدن به همدیگر، روابط زناشویی، کنترل خشم، مواجه‌شدن با مشکلات زندگی و رفع آن‌ها و فرزندآوری را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: اما علاوه بر برنامه‌های ذکرشده که برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود برای دختران و پسرانی که در آستانه ازدواج و انتخاب قرار دارند نیز کارگاه‌هایی توسط نهاد رهبری در دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود که در آن دانشجویان با انتخاب درست و ویژگی همسر آینده آشنا می‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: این کارگاه‌ها تا دو سال ادامه پیدا می‌کند تا اگر زوج‌های جوان با مشکلی مواجه‌شدند بدانند چگونه مشکل خود را رفع کنند.

ازدواج‌های دانشجویی یکی از موفق‌ترین ازدواج‌هاست

وی با اشاره به اینکه ازدواج‌های دانشجویی یکی از موفق‌ترین ازدواج‌هاست، گفت: در ازدواج‌های دانشجویی تلاش می‌شود زوج‌های جوان به مدت دو سال با یک مشاور ارتباط داشته باشند تا اگر دچار مشکل شدند زندگی آنان تلخ نشود، طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی پنج تا ۶ درصد و در بین عموم جامعه ۱۶ تا ۲۰ درصد است.

زارعی با اشاره به دیگر برنامه‌های ازدواج در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اشاره کرد: اگر زوجین هر دو دانشجوی این دانشگاه باشند برای آنان به پیشنهاد خودشان در آمفی‌تئاتر مرکزی، مسجد و یا مزار شهدای گمنام دانشگاه مراسمی از سوی نهاد رهبری برگزار می‌شود که امسال این مراسم در روز ولادت حضرت زهرا (س) برای هشت زوج در دانشگاه برگزار و از سوی دانشگاه هدیه‌ای به آنان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سامان‌بخشی به وضعیت ازدواج دانشجویان یکی از مهم‌ترین وظایف نهاد رهبری است، ادامه داد: اکنون فضای اقتصادی مطلوب نیست و باید به جوانان کمک و راهنمایی‌های لازم را داشته باشیم در این بین ازدواج دانشجویی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند به دانشجویان انگیزه و امید دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ساماندهی به ازدواج دانشجویان مهم‌ترین اقدام است چون اگر دانشجویی بتواند همسر خوبی در کنار خود داشته باشد قطعاً آینده بهتری خواهد داشت و از آسیب‌های اجتماعی در امان خواهد ماند.

زارعی یادآور شد: گاهی دانشجویان درخواست می‌کنند تا فردی بر اساس معیار آنان را برای ازدواج معرفی کنیم به همین جهت با همکاری تشکل‌ها و واحد خواهران گزینه‌هایی که با معیارها این آقایان همخوانی داشته باشد را به خانواده‌ها معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha