• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99011708344
  • خبرنگار : 50294

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت:

تلاش برای بهره‌مندی واحدهای اقتصادی کردستان از امتیازات دولت در شرایط کرونا

تلاش برای بهره‌مندی واحدهای اقتصادی کردستان از امتیازات دولت در شرایط کرونا

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به آسیب دیدن اقتصاد در شرایط کرونا گفت: تلاش داریم واحدهای اقتصادی استان از امتیازات دولت در شرایط کرونا بهره‌مند شوند.

خالد جعفری در هشتمین جلسه استانی مقابله با کرونا با اشاره به آسیب دیدن اقتصاد از شیوع کرونا، اظهار کرد: تلاش داریم واحدهای اقتصادی استان از امتیازات دولت در شرایط کرونا از جمله تسهیلات، بیمه، مالیات، استمهال وام های معوق و ... بهره مند شوند. 

وی عنوان کرد: گردشگری یکی از بخش هایی است که به شدت آسیب دیده و پیگیر هستیم اقداماتی در حمایت از فعالان این حوزه انجام دهیم. 

جعفری، صنعت را دیگر بخش آسیب دیده استان از شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: امیدواریم با جمع بندی اطلاعات واحدهای صنعتی بتوانیم از امتیازاتی که دولت در نظر دارد، استفاده کنیم. 

معاون اقتصادی استاندار، فعالیت بخش تولید با رعایت پروتکل های بهداشتی را بلامانع عنوان کرد و ادامه داد: از لحاظ تامین مایحتاج مردم نیز در بازار کمبودی نیست. 

وی همچنین به طرح خرید اعتباری اضطراری اشاره و اظهار کرد: در این طرح اقشار آسیب پذیر توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند و بدون نیاز به مراجعه افراد به بانک، به حساب خانوارهای یک نفره یک میلیون و بیشتر از یک نفر ۲ میلیون تومان جهت خرید کالا از فروشگاهها واریز می شود. 

جعفری با اذعان به اینکه مستمری بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول این طرح نمی شوند، خاطرنشان کرد: این تسهیلات ۱۲% بوده که ۸% آن توسط دولت و ۴% توسط دریافت کنندگان، پس از ۳ ماه تنفس و در ۲۷ قسط بازپرداخت می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان یادآور شد: از دیگر تصمیمات اخذ شده در شرایط فعلی این است که چک های برگشتی و وام های معوق شده، لحاظ نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha