• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99041007655
  • خبرنگار : 50189

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

ماسک به اندازه کافی داریم/مشابه انسولین قلمی در کشور وجود دارد

ماسک به اندازه کافی داریم/مشابه انسولین قلمی در کشور وجود دارد

ایسنا/کرمان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که آیا در استان کرمان کمبود انسولین وجود دارد؟ اظهار کرد: به دلیل آنکه انسولین قلمی یکی از اقلام دارویی وارداتی است، هم اکنون در کل کشور با کمبود این قلم روبرو هستیم اما نمونه های مشابه انسولین هم اکنون در کشور وجود دارد.

دکتر "علی اسدی‌پور" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت ماسک در استان کرمان گفت: باتوجه به اینکه کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ در استان کرمان و حتی کل کشور به امر تولید ماسک پرداخته اند بنابراین هم اکنون ماسک در کل کشور به وفور وجود دارد و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های ماسک متفاوت است، ادامه داد: شاید در آینده یک آموزش نحوه دوخت ماسک به عموم مردم ارائه شود و دیگر هیچ لزومی نداشته باشد مردم از ماسک‌های معمولی استفاده کنند و اگر از پارچه‌هایی با ویژگی‌های خاص استفاده کنند، می توانند ماسک مورد نیاز خود را بدوزند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که آیا در استان کرمان کمبود انسولین وجود دارد؟ اظهار کرد: به دلیل آنکه انسولین قلمی یکی از اقلام دارویی وارداتی است، هم اکنون در کل کشور با کمبود این قلم روبرو هستیم اما نمونه های مشابه انسولین هم اکنون در کشور وجود دارد.

وی با تاکید برآنکه کمبود داروی خاصی که مشکل‌ساز باشد، در سطح استان نداریم و اگر کمبودی هم باشد موقتی بوده که به زودی برطرف خواهد شد، عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزای H۱N۱ به اندازه کافی درخواست داده‌ایم که اصولا این واکسن از اوایل شهریورماه وارد استان می شوند و امیدواریم وزارت بهداشت و درمان بتواند نیاز واکسن آنفلوانزای کشور را تامین کند.

اسدی‌پور خطاب به مردم گفت: کرونا را حتما جدی بگیرید. رعایت فاصله اجتماعی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است ضمن آنکه توصیه می شود استفاده از ماسک صرفا برای مکان های پرازدحام و در محیط بسته می باشد و در فضای باز نیازی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha