• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99081811530
  • خبرنگار : 71560

حسین زهی: حرکت مردم و دولت در کنار هم برای مقابله با کرونا ضروری است

حسین زهی: حرکت مردم و دولت در کنار هم برای مقابله با کرونا ضروری است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای شکست بیماری کرونا هم دولت باید در کنار مردم باشد و هم مردم باید دولت را با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی همراهی کند.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: با توجه به شیوع آنفلوآنزا در فصل پاییز و تشدید بیماری کرونا آن چه که امروز بسیار حائز اهمیت می‌باشد دنبال کردن جدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است. متاسفانه این روزها آمار مبتلایان و فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا به شدت بالا رفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم باید از ترددهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند. بعضا شاهد هستیم که افراد خانواده که خود را در خانه نیز قرنطینه کرده‌اند زمانی که یک فرد از خانواده برای تردد غیرضرور به سطح شهر می‌رود بیماری را با خود به خانه برده و تمام اعضای خانواده را مبتلا می‌کند. مردم باید مسئولیت اجتماعی خود را با جدیت دنبال کنند و از ترددها و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر لازم است تا در دستگاه‌های خدماترسان تا جایی که ممکن است مراجعات مردم به حداقل برسد به نحوی که تاریخ اعتبار مجوزها و یا کارت‌های بانکی و یا سایر امور مربوطه حداقل به مدت چند ماه تمدید شود. در این صورت مراجعات حضوری نیز به ادارات کاهش می‌یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر باید از ظرفیت دورکاری کارمندان استفاده شود اما به نحوی نباشد که مردم از این فرصت برای ترددهای غیرضرور در سطح شهر استفاده کنند. آمار مبتلایان بسیار خطرناک است و لازمه شکست این بیماری حرکت مردم و دولت در کنار یکدیگر است. هم دولت باید در کنار مردم باشد و هم ملت باید دولت را همراهی کنند. تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

وی افزود: از سوی دیگر باید مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و از مراجعات حضوری در این مراکز خودداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha