• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۳:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-47917

استاندار فارس:

وجود فرهنگ شهادت رمز امنیت کشور است

وجود فرهنگ شهادت رمز امنیت کشور است

استاندار فارس گفت: آنچه که باعث شده امروز کشور و ملت ما در امنیت، آسایش و آرامش باشد وجود فرهنگ شهادت است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، سید محمدعلی افشانی عصر چهارشنبه 25 مرداد در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: شهدا انسان‌های پاک باخته، صادق و با اخلاصی بودند که از همه هستی خود گذشته، پای در میادین نبرد گذاشتند و سر در خاک فرو کردند تا ملت ایران سربلند زندگی کند .

وی با تصریح اینکه همه خصوصا مسئولان وامدار و مدیون شهدا هستند، گفت: این یک واقعیت است که واژه شهادت به عنوان وجه بارز فرهنگ شیعی در هر مجلس و محفلی که در مورد آن بحث شود شود آنقدر غنی است و بار اجتماعی، فرهنگی و تاریخی دارد که همه چیز را تحت الشعاع خود قرار می دهد .

افشانی، با اشاره به اینکه شهید متعلق به هیچ مکان و زمانی نیست، افزود: همانطور که ما در فرهنگمان می‌گوییم 'کل یوم عاشورا کل ارض کربلا' این که بیان عمیق و معنای آن این است که در طول تاریخ از زمان هابیل و قابیل تا به امروز یک گروه متجاز، خائن، ظالم، اشغالگر و خون ریز هستند و یک گروه هم مدافع بوده، تحمل شکنجه دارند و خونشان ریخته می شود .

وی ادامه داد: شهید متعلق به هرکجا باشد متعلق به تاریخ است و در طول تاریخ هم هر زمان که جوامع بشری به بن بست رسیدند آنکس که هدایتگر جامعه شد و جامعه را به مسیر درست هدایت کرد شهید بود و این یکی از ویژگی های شهداست چرا که شهید هرآنچه را که دارد فدا می کند تا دیگران بمانند .

استاندار فارس گفت: آنها معلمان عزت و آزادی جامعه بشری هستند و به ما آموخته اند که ذلت و بندگی را کنار بگذاریم و با عزت و آزادگی زندگی کنیم .

مهندس افشانی خاطرنشان کرد: اگر رفتار، منش و کردار ما متناسب با رفتار شهیدان باشد و اخلاص، صداقت و پاکی آنها را مبنای رفتار خویش قرار دهیم، این کار از نوشتن صدها کتاب برای معرفی شهدا بهتر خواهد بود .

استاندار فارس تصریح کرد: عمل انسان‌ها بیانگر این است که آیا به آنچه که بیان می کنند اعتقاد نیز دارند یا خیر و ما نیز باید با عمل خود به نسل جوان بگوییم که عمل، رفتار و گفتار کسانی که ما افتخار داشتیم در دوران دفاع مقدس در کنار آنها باشیم چگونه بود .

افشانی اضافه کرد: اگر بین گفتار و عمل ما تناقض وجود داشته باشد و شهدا را به گونه ای وصف کنیم که نمی توانیم آنگونه عمل کنیم، این بسیار ویرانگر است؛ اما اگر رفتار و عمل ما با آنچه از شهدا بیان می کنیم مطابقت داشته باشد بسیار موثرتر از مسائلی خواهد بود که فکر می کنیم جنبه ظاهری دارند .

استاندار فارس، در خصوص احداث موزه دفاع مقدس در شیراز گفت: این موزه باید به گونه‌ای طراحی شود که هر کس به نمادها و اِلِمان‌های درون آن نگاه کرد از آنها درس بگیرد و قطعا این نمادها هرچه ساده تر و واقعی تر باشد تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت .

افشانی با بیان اینکه در موزه دفاع مقدس باید بین همه چیز هماهنگی وجود داشته باشد و تمام اجزا بیانگر شرایط آن روزگار باشد، گفت: ما وظیفه داریم که برای اجرا و راه‌اندازی موزه دفاع مقدس حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha