• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-33025

مدير هتل ۵ ستاره لاله سنندج:

سرمايه گذاری در كردستان پروسه طولانی می‌خواهد

سرمايه گذاری در كردستان پروسه طولانی می‌خواهد

مدير هتل ۵ ستاره لاله سنندج گفت: سرمايه گذاری در كردستان با يك پروسه طولانی همراه بوده و نظام اداری استان مشکلات زیادی را در این راستا ایجاد کرده است .

به گزارش ایسنا، منطقه كردستان، كيومرث مرادی شامگاه چهارشنبه( ۲۵ مرداد) در بیست و پنجمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر كه در اتاق سنندج برگزار شد، با ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه احداث هتل پنج ستاره لاله سنندج، اظهار كرد: در ساخت این هتل ما خود را موظف به رعايت اصول هتل داری دانستيم و سفرهای زيادی همراه با معماران و طراحان برای شناسايی هتل‌ها داشته‌ايم .

وي افزود: با توجه به شريط آب و هوايی و اقليمی و معماری سنندج به كشورهای تركيه، دبی، تايلند و اسپانیا سفر کرده و 70  هتل ۵ ستاره و ۷ ستاره را در نقاط مختلف ديديم.

مدير هتل ۵ ستاره لاله سنندج بيان كرد: احداث اين پروژه از اوایل سال 86  شروع شد و عملا تا سال ۹۲ تعطيل بودکه دليل آن نبود سرمايه نبود بلكه درگیر برخی از سیکل‌های بسته بوده‌ایم.

مرادی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه در حال اجراست، اعلام کرد: هتل لاله ۳۱ هزار و 750  متر بوده و جز بهترين هتل‌های ايران است و دارای ۳ رستوران گردان با ظرفيت ۲ هزار نفر که رستوران‌ها هر 45  دقيقه يك بار كامل مي‌چرخند و استخر، سالن ماساژ، سینما و ... می‌باشد.

به گفته وی، هتل لاله دارای ۱۳ طبقه، 120  اتاق، 16  سوئیت، سالن مخصوص كودکان و سالن جشن به مساحت یک هزار و 612 متر و بدون وجود حتی يك ستون است.

مدير هتل لاله در ادامه گفت: هزينه برآورد شده برای اين پروژه 70  میلیارد تومان بوده كه تاكنون 26  ميليارد هزينه شده است. ۲۱ ميليارد هزينه شخصی بوده و ٤ ميليارد هم از تسهيلات بانكی استفاده شده است که برای 250 نفر هم اشتغال زايی خواهد شد.

مرادی اعلام كرد: متاسفانه ما در استان كردستان متولی بخش سرمايه گذاری نداريم و تاكنون با مشكلات و موانع زيادی برای سرمايه گذاری مواجه بوده‌ايم.

وي افزود: برای پروژه‌های در حال ساخت مالیاتی وجود ندارد اما تاكنون از سوی دارايی كردستان 300 میلیون تومان مالیات صادر شده است و ارگان‌های دیگری هم مثل شهرداری به صورتی ديگر مانع تراشی می‌کنند که به مانع سرمایه گذاری تبدیل شده‌اند.

مدير هتل ۵ ستاره لاله سنندج با بیان اينكه سرمايه گذاری در كردستان با يك پروسه طولانی همراه است، بيان كرد: پروژه هتل لاله ۹ سال طول كشيد و تاكنون با مشكلات مالی مواجه نبوديم اما نظام اداری استان مشکلات زیادی را در این راستا برای ما ایجاد کرده است.

وي در پایان گفت: اگر مشکلات و موانع موجود حل شوند پروژه هتل لاله تا یک سال و نیم دیگر به اتمام می‌رسد و در رابطه با نيروهای انسانی معتقد به حضور افراد آموزش ديده هستيم و سعی بر آن داريم كه از افراد بومی بيشتر استفاده كنيم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha