رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم:

نمایندگان به این باور نرسیده‌اند که فرهنگ زیربنای توسعه کشور است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان به این باور نرسیده‌اند که فرهنگ زیربنای توسعه کشور است و عدم اقبال نمایندگان برای عضویت در کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم از این موضوع نشات می‌گیرد.

احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ کشور قدرتمند نباشد در مقابل آُسیب ها نمی توان ایستادگی کرد. هم‌چنین باید توجه داشت برای بهبود اقتصاد صنعت و کشاورزی باید فرهنگ اصلاح شود.

وی در خصوص علت عدم تمایل نمایندگان برای عضویت در کمیسیون اقتصادی گفت:‌ یکی از مسائلی که در این بی میلی وجود دارد این است که مردم عمدتا به خاطر رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و توسعه غیرفرهنگی به نمایندگان رای دادند؛ چرا که اصلی‌ترین دغدغه عموم جامعه حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و زیرساخت‌های رفاهی نظیر راه و مسکن است. از همین رو نمایندگان نیز برای تداوم نمایندگی خود و حرکت در مسیر خواست مردم بیشتر به کمیسیون‌های اقتصادی تمایل دارند که البته این تمایل نیز به نگاه منطقه‌ای و بخشی نمایندگان بر می گردد؛ در حالیکه ما در حوزه نمایندگی نیاز به نگاه کلان و ملی داریم.

منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم تصریح کرد: کار فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس کاری مطالعاتی و دقیق است و با عدد و رقم قابل مقیاس گذاری و نشانه گذاری نیست و سرمایه گذاری روی مسائل فکری به آن مقدار که برای وسایل اقتصادی است برای فرهنگی نیست و این تمایل نمایندگان را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی کم می‌کند.

وی در پایان گفت:‌ یکی از اولویت‌های کشور طبق گفته رهبری مسأله فرهنگ است و بی توجهی به این اولویت کشور را دچار زیان خواهد کرد و برای رفع فقر و بیکاری ابتدا باید فرهنگ کار تلاش و حرکت جهادی در مبنای فرامین دینی و اسلامی شکل گیرد و غفلت مجلس از این موضوع قطعا درست و کارشناسی نیست.

انتهای پیام

 

  • سه‌شنبه/ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 0001412192
  • خبرنگار : 71184