استاندار کرمان:

وضعیت کنونی شیوع کرونا قابل پیش بینی بود زیرا حساسیت ها کاهش یافت

استاندار کرمان با بیان اینکه این وضعیت قابل پیش بینی بود زیرا حساسیت ها کم شده بود، افزود: پیش بینی می شود طی دو هفته آینده به شدت حجم بستری ها و در صورت کاهش مراقبت ها مرگ و میرها افزایش یابد لذا از مردم درخواست داریم مراعات و کمک کنند.

دکتر" علی زینی وند" امروز 18 فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استان کرمان در بحث کرونا اظهار کرد: امروز که آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان ها اعلام شد در کل کشور رنگ بندی تغییر کرده و در حال حاضر شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، بم، بافت، زرند و کوهبنان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی افزود: شهرستان های انار، بردسیر، جیرفت، عنبرآباد، رودبار جنوب، منوجان و نرماشیر نارنجی و شهرهای ارزوئیه، رابر، راور، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج، ریگان و فهرج هم زرد اعلام شدند.

زینی وند تصریح کرد: این وضعیت قابل پیش بینی بود و در اولین جلسه ستاد کرونا در سال جدید عرض کردم زنگ هشدار و خطر اوج کرونا به صدا در آمده و البته فقط استان کرمان نیست و کل کشور است و این موج جدید از خوزستان آغاز شد و بعد برخی استان های غربی را در بر گرفت و اکنون به سمت استان های شرقی و مرکز آمده است.

استاندار کرمان بیان کرد: متاسفانه باید اعلام کنیم که مجددا باید به سمت محدودیت های فراگیر از جمله تعطیلی خیلی از صنوف و مشاغل، محدودیت ترددها، ممنوعیت ورود و خروج به شهرهای نارنجی و قرمز برویم و امروز آخرین دستورالعمل توسط معاونت سیاسی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اعلام خواهد شد و پیشاپیش از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی با بیان اینکه این وضعیت قابل پیش بینی بود زیرا حساسیت ها کم شده بود، افزود: فعلا آمار مرگ و میر و تعداد بستری ها به صورت شدید بالا نرفته اما از آنجایی که موج جدید کروناویروس انگلیسی به اصطلاح دوستان آسانسوری است و یکدفعه شکل می گیرد، پیش بینی می شود طی دو هفته آینده به شدت حجم بستری ها و در صورت کاهش مراقبت ها مرگ و میرها افزایش یابد لذا از مردم درخواست داریم مراعات و کمک کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت، تا پایان خرداد با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: باید واکسیناسیون عمومی انجام شود و امیدواریم با این کار تا ابتدای پاییز کشور بتواند بر این موج غلبه پیدا کند.

استاندار کرمان گفت: شش ماه سختی پیش رو داریم و اگر مردم ملاحظه و رعایت نکنند، ممکن است بعد از پایان کرونا افسوس بخوریم و خیلی از عزیزانمان را به علت بیماری از دست داده باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00061644667
  • خبرنگار : 50187