جانشین سپاه ثارالله کرمان اعلام کرد

ارائه بیش از 271 هزار خدمت حمایتی بهداشتی در طرح شهید سلیمانی در استان کرمان

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در گام چهارم مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در استان کرمان 271 هزار و 423 مورد خدمات حمایتی بهداشتی و توزیع بیش از 93 هزار بسته معیشتی ویژه افراد آسیب دیده از کرونا صورت گرفت.

سرهنگ پاسدار"محمدعلی نظری" شامگاه 28 فروردین ماه با اشاره به گام پنجم مقابله با کروناویروس و طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: گام پنجم مقابله با کرونا از ابتدای فروردین ماه جاری آغاز شد و ادامه طرح شهید سلیمانی است که از ابتدای آذر سال قبل به اجرا در آمده است.

وی افزود: از اسفند سال 98 چند گام در راستای مقابله با کرونا به صورت پدافندی برداشته شده بود و از ابتدای آذرماه 99 طبق تفاهمنامه سازمان بسیج و وزارت بهداشت قرار شد به صورت آفندی عمل کنیم و قطع زنجیره کرونا را از محلات و منازل تا نقاط پرتجمع دنبال کنیم.

نظری تصریح کرد: در این راستا تیم هایی تشکیل شد که وظیفه سرکشی به خانواده ها و شناسائی، درمان و رهگیری افراد بیمار را انجام داد که کار خوبی بود و با همکاری تمام اقشار بسیج و نهادهای مختلف دنبال شد.

وی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی قرار بود طی مدت سه ماه آمار موارد بستری و فوت ناشی از کرونا را 80 تا 90 درصد کاهش بدهیم که با محدودیت های اعمال شده و با همکاری مردم خوشخبتانه طی 45 روز به اهداف تعیین شده رسیدیم.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کارهای مختلفی در این طرح انجام و از تردد بیش از حد مردم در سطح شهر و مراکز درمانی جلوگیری شد و موارد کمی در قرنطینه و نقاهتگاه های محلی برای جلوگیری از تماس نزدیک با دیگران، صورت گرفت.

وی با اشاره به کاهش موارد فوتی با اجرای گام چهارم و طرح شهید سلیمانی افزود: هدف ما از طرح شهید سلیمانی ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات بود که با هماهنگی و وحدت فرماندهی و رعایت زمان بندی در ارائه خدمات دنبال شد.

نظری با اشاره به اینکه هدف دیگر طرح، توالی مناسب اقدامات تشخیصی و درمانی بود، تصریح کرد: توسط تیم های مراقبتی در منازل، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت کارها انجام و موجب کاهش مراجعات به بیمارستان ها شد.

وی بیان کرد: در گام چهارم مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در استان کرمان 271 هزار و 423 مورد خدمات حمایتی بهداشتی، توزیع بیش از 93 هزار بسته معیشتی ویژه افراد آسیب دیده از کرونا، ارجاع به قرنطینه خانگی 5800 نفر و جلوگیری از تردد آنها انجام شد.

جانشین سپاه ارالله استان کرمان گفت: افراد ارجاع شده به بیمارستان بیش از 270 نفر بوده و بیش از 54 هزار نفر دارای بیماری زمینه ای در استان شناسائی شد.

وی افزود: بیش از 614 پایگاه فعال سلامت داشتیم و در مدت سه ماهه طرح شهید سلیمانی در سال 99 تعداد 61 هزار و 25 تست انجام، شناسائی بهتر افراد و آغاز درمان سرپایی و جلوگیری از تردد به بیمارستان ها عملیاتی شد.

نظری با اشاره به اینکه بیش از 400 نفر از پزشکان به صورت داوطلب و موظفی در طرح شهید سلیمانی همکاری کردند، گفت: 120 تیم مراقبتی و 890 تیم حمایتی با همکاری همه دستگاه ها، هیئت های مذهبی، سمن ها و ... در این طرح خدمت کردند.

وی با اشاره به اینکه در گام پنجم بیماریابی فعال، درمان سرپایی، رهگیری و ... دنبال می شود، تصریح کرد: 60 تا 70 درصد موفقیت طرح منوط به همکاری مردم، اصناف و دستگاه ها است و از همه مردم درخواست داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل ها گفت: در دوره قبل هر زمان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین مردم و اصناف بالا بود، آمار ابتلاء به کرونا، بستری و فوتی ها پایین تر بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400012916540
  • خبرنگار : 50187