بعد از انداختن رای خود به صندوق

اسد: اظهارات غرب درباره انتخابات سوریه هیچ ارزشی ندارد

بشار اسد و همسرش امروز(چهارشنبه) رأی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه به صندوق انداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و همسرش اسما اسد امروز(چهارشنبه) در شهر دوما در حومه دمشق رأی خود را به صندوق انداختند.

بشار اسد در سخنانی بعد از انداختن رأی خود به صندوق گفت: ما به اهالی شهر دوما به خاطر آزادی از تروریسم و بازگشت این شهر به آغوش وطن تبریک می‌گوییم.

وی گفت: تروریست‌ها طی اشغال دوما برای مخدوش کردن وجهه آن تلاش کردند اما بیشتر ساکنانش با دولت در ارتباط بودند. برخی از ساکنان دوما و غوطه در کنار ارتش سوریه جنگیدند و شهید دادند. انتخاب دوما برای شرکت در انتخابات تأکیدی بر این مسئله است که سوریه یک منطقه علیه منطقه دیگر و یک طایفه علیه طایفه دیگر نیست.

بشار اسد گفت: مسئله انتخابات و واکنش مردم تأکیدی است بر اینکه شهروندان سوری به صورت آزادانه و مستقل تصمیم می‌گیرند. مشارکت مردمی طی انتخابات برای پاسخ به اظهارات کشورهای غربی درباره آن کافی بود.

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد: اظهارات کشورهای غربی درباره رد مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه برابر با صفر است و نظر آنها هیچ اهمیتی ندارد. او افزود: هیچ حنگ داخلی در کشور وجود ندارد.

وی گفت: آنچه در سوریه رخ داده جنگ داخلی آن طور که غرب ادعا می‌کند، نیست.

عبدالله سلوم عبدالله، دیگر نامزد این دور از انتخابات ریاست جمهوری سوریه نیز رای خود را در پارلمان سوریه به صندوق انداخت.

اخیرا انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در خارج از این کشور برگزار شد و سوری‌های مقیم خارج در آن شرکت کردند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400030503941
  • خبرنگار : 71516