تحویل یک بهله جوجه سارگپه به محیط زیست نهاوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از تحویل یک بهله جوجه سارگپه توسط آتش نشان کارخانه سیمان به این اداره خبرداد.

مهرداد سلگی گفت: صبح روز چهارشنبه ۱۳خردادماه ۱۴۰۰ یک بهله جوجه سارگپه توسط یک آتش‌نشان کارخانه سیمان نهاوند و حامی محیط زیست تحویل اداره محیط زیست نهاوند شد.

وی افزود: سارگپه، پرنده‌ای شکاری از راسته شاهین سانان و قوشیان است که از عقاب کوچک‌تر است و جثه‌ای متوسط و توپُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دمی کوتاه دارد که رنگ پر و بال آن بسیار متنوع است.

سلگی اضافه کرد: این گونه از جمله پرندگان شکاری است که از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچکتر تغذیه کرده و نقش بسیار مهمی در کنترل جمعیت جوندگان دارد.

وی بیان کرد: هر ساله با آغاز فصل تخم‌گذاری پرندگان  و  زایمان حیات وحش،  تازه متولد شده که بیشتر به‌صورت غیرطبیعی از مادر خود دور افتاده و تنها شده‌اند، توسط چوپانان ، حامیان محیط زیست  و غیره..به عوامل محیط زیست سپرده می‌شوند.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، سلگی ضمن توصیه به همشهریان و دوستداران محیط زیست در زمینه پرهیز از جابه‌جا کردن جوجه و بچه‌های این پرندگان وحیوانات، گفت: در صورت مشاهده چنین مواردی اگر شهروندان احساس مسئولیت می‌کنند از دست زدن و نوازش حیوانات خودداری کرده و تنها مورد را به محیط زیست اطلاع دهند چراکه اگر حیوانات از طبیعت جدا شوند چه بسا که دیگر قابلیت انطباق و بازگشت به طبیعت را از دست داده و از چرخه زیستی خود خارج شده و حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400031310100
  • خبرنگار :