به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استانهای سازمان صدا و سیما، بعد از گذشت سه سال از فعالیت رادیو زیارت، نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با یک سال تاخیر که سال گذشته به خاطر شیوع کرونا برگزار نشد، شکل اجرایی به خود گرفته و برنامهسازان و دست اندرکاران تولیدات محتوایی در حوزه زیارت، به ارائه آثار خود در قالبهای گوناگون پرداختهاند.
در این جشنواره بیش از دو هزار اثر در قالبهای مختلف همچون خبر، برنامههای ساده و ترکیبی، نمایش، موسیقی، پژوهش و نویسندگی، فضای مجازی و بخش ویژه سردار شهید سلیمانی توسط دبیرخانه دریافت شد.
گسترش فرهنگ زیارت و برجستهسازی جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع)، ایجاد پیوند معنوی مردم و مومنان با بارگاه مطهر رضوی و سایر اماکن مقدسه و معرفی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه اقتصاد زائر و گردشگری سلامت، از جمله اهداف و موضوعات این جشنواره هستند و شرکتکنندگان آثار خود را در بخشهای مختلف نمایش، ساده و ترکیبی، خبری، موسیقی و نغمات، پژوهش و نویسندگی و فضای مجازی به دبیرخانه ارسال کردهاند.
همچنین علاقمندان شرکت در بخش ویژه شهید سلیمانی این فرصت را داشتند که در هر کمیسیون با انتخاب بخش ویژه سپهبد شهید سلیمانی، در ساختار و موضوع مربوطه، آثار خود را ارسال کنند.
گفتنی است طرح برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با حمایت معاون امور استانها و موافقت رئیس سازمان صدا و سیما به تصویب رسیده و پس از ابلاغ شیوهنامههای اجرایی و محتوایی، مقرر بود اختتامیه هم ۱۵ اسفندماه سال گذشته برگزار شود ولی به خاطر شیوع کرونا این مسئله به تاخیر افتاد و در نهایت ۱۷ تیرماه امسال برای برگزاری آیین اختتامیه در نظر گرفته شد.
انتهای پیام