از آغاز فعالیت غیررسمی شورای ششم شهر همدان تا شفاف‌سازی اموال منتخبان

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه منتخبان شورای ششم جلسات غیررسمی خود را آغاز کرده‌اند، گفت: قانون برای اعضاء محدودیت قائل شده است و حداکثر یک ماه پس از رسمیت یافتن باید شهردار را انتخاب کنند اما از آنجایی که صحت انتخابات تأیید شده از این فرصت استفاده کردیم و جلسات غیررسمی را برگزار می‌کنیم.

محمود مسگریان در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: شهردار زمانی به وزارت کشورمعرفی می‌شود و انتخاب صورت می‌گیرد که شورا فعالیت رسمی خود را آغاز کند بنابراین کارهایی که منتخبان در حال حاضر انجام می‌دهند پیش‌بینی و فعالیت‌هایی در این رابطه است که از فرصت استفاده کرده باشیم.

وی درباره شفاف‌سازی اموال منتخبان ششمین دوره شهر همدان نیز بیان کرد: شفاف‌سازی اموال دو جنبه دارد یک جنبه قانونی است و بر اساس آن هر مرجع قانونی مانند دادگستری درخواست شفاف‌سازی اموال فردی را داشته باشد باید انجام شود و جنبه دیگر سلیقه‌ای است و توسط برخی از افراد مطرح می‌شود که در این صورت شخص تصمیم می‌گیرد شفاف‌سازی انجام شود یا خیر؟

رئیس سنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: در مورد شفاف‌سازی تکلیف کلی برای هیچ‌یک از اعضای شورای شهر نیست و تنها در صورتی‌که مراجع قانونی این درخواست را داشته باشندد موظف به انجام هستیم.

مسگریان با اشاره به اینکه شفاف‌سازی در زمینه‌های مختلف و به جا امر مثبتی است، خاطرنشان کرد: آن چه در قانون پیش‌بینی شده مثل شفاف‌سازی مصوبات شورای شهر، بحث بودجه و مالی امر مؤثری است و باید گزارش‌های در این زمینه داده شود، علاوه بر این شفاف‌سازی زمانی شکل واقعی به خود می‌گیرد که شهر الکترونیک داشته باشم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042921216
  • خبرنگار :