گسترش خدمات سلامت روان به دستیاران با راه‌اندازی مرکز مشاوره در بیمارستان امام خمینی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی و شروع به کار شعبه مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان به خصوص دستیاران، در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر یلدا خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پورغریب ضمن تشکر از کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: دستیاران تخصصی در تمامی بیمارستان ها مجدانه در حال فداکاری و مقابله با بیماری هستند و می توان گفت یکی از ارکان مهم مقابله کادر درمان با کرونا هستند. نقش و تاثیر دستیاران در بیمارستان ها بر هیچکس پوشیده نیست و رسیدگی به امور مربوط به آنها جزو اولویت های معاونت دانشجویی فرهنگی است.

دکتر پورغریب افزود: پس از مذاکرات و پیگیری های انجام شده، شعبه مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر یلدا با هدف ارائه خدمات ویژه به دستیاران افتتاح شد.

وی توضیح داد: این شعبه مرکز مشاوره در کلینیک یلدا در راستای ایجاد زیرساخت‌ برای سرویس‌دهی بیش از پیش به دانشجویان دانشگاه به خصوص دستیاران شروع به فعالیت کرده است و سعی شده تسهیلاتی برای ارائه خدمات سلامت روان به دستیاران فراهم شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: افزایش فشار ناشی از پاندمی کرونا منجر به بروز اختلالات روانشناختی و صدمات روحی در کادر درمان شده است. در این راستا بلافاصله پس از شیوع کرونا ویروس مرکز مشاوره و راهنمایی معاونت، در درمانگاه کوی دانشگاه و ساختمان مرکزی معاونت علاوه بر خدمات حضوری، آماده ارائه خدمات مجازی و از راه دور به دانشجویان و همکاران شدند. در ادامه نیاز به وجود یک مرکز در بیمارستان امام خمینی(ره) احساس شد و پس از مذاکرات بعمل آمده موفق شدیم یک شعبه اختصاصی در کلینیک یلدا برای دستیاران راه اندازی کنیم.

دکتر پورغریب ضمن تشکر از روند پیشرفت واکسیناسیون دانشجویان گفت: صیانت از سلامت روحی و جسمی دانشجویان برعهده ما است و سعی شده با انتخاب اهداف مناسب و انجام اقدامات موثر در مسیر بهبود امکانات دانشجویی قدم برداشته شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیدواری کرد، با اجرای تدابیر موثر و استفاده از ظرفیت های موجود، هرچه زودتر از بحران ناشی از پاندمی کرونا خارج شویم و آرامش به جامعه و کادر درمان باز گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکترپورغریب در پایان از حمایت های دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و دکتر رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی مجتمع در راه اندازی این مرکز در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یلدا قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400052618884
  • خبرنگار : 71567