کرونا همچنان جان می‌گیرد؛

۱۴ فوتی و بیش از ۲۰۰ بستری طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فوت شدن ۱۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، طی ۲۴ ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۸ شهریور ماه، متاسفانه ۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت شدند.

وی افزود: با بستری ۲۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۹۴۴ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستان‌ها در حالت بحرانی قرار دارند.

هاشمی گفت: شدت بیماری زایی همراه با تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش میزان بستری و مرگ و میر شده است.

وی افزود: از همه مردم درخواست می‌کنیم شدیداً به رعایت پروتکل‌ها پایبند باشند و به محض شروع علائم بیماری به در دسترس ترین پزشک مراجعه کنند و زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

میزان تزریق واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره میزان واکسیناسیون انجام گرفته در استان نیز گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال در استان حدود ۵۳۰ هزار نفر است که تاکنون بیش از ۳۰ درصد این جمعیت واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۳۳ هزار نفر در روستاهای استان بالای ۱۸ سال سن دارند و تاکنون ۲۵ درصد این جمعیت واکسینه شده‌اند، همچنین در جمعیت شهری نیز ۳۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: با هدف گذاری صورت گرفته در استان و افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و تلاش مضاعف همکاران در این مراکز، میانگین واکسیناسیون در استان از میزان متوسط کشوری بالاتر است.

هاشمی گفت: تاکنون ۲۵۶ هزار دُز واکسن کووید وارد استان شده و تمامی واکسن‌ها بین مراکز بهداشت شهرستان‌ها به منظور واکسیناسیون گروه‌های هدف توزیع شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400060805929
  • خبرنگار : 50444