اجرای طرح پرداخت صدقه با بهره‌برداری از QR کد در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای طرح پرداخت صدقه توسط کدهای QR خبر داد.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا بابیان اینکه این طرح در راستای بهره‌برداری از روش‌های نوین در بستر الکترونیکی جهت دریافت صدقات مردمی پیش‌بینی‌شده است افزود: هم‌اکنون این نهاد در حال آماده‌سازی کد QR برای مشترکان صدقات سطح استان است.

وی تعداد مشترکان صدقات خراسان شمالی را ۱۰۰ هزار مورد اعلام کرد و ادامه داد: برای سهولت در پرداخت و استفاده از روش‌های نوین برای تمامی این مشترکان کد QR تهیه و به منازل و یا فروشگاه‌ها ارسال می‌شود.

وی به شیوه استفاده از این روش برای پرداخت صدقات اشاره کرد و افزود: در این روش هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی همراه به‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تسریع در کمک‌رسانی به نیازمندان، امکان پرداخت صدقه در هر زمان و رعایت بهداشت، کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی را ازجمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی یادآور شد: تمامی صدقات جمع‌آوری‌شده در اموری مانند معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود.

وی افزود: پرداخت الکترونیکی از طریق کد آسان پرداخت از دیگر روش‌های پرداخت صدقه می‌باشد که افراد کافی است بر روی گوشی خود کد دستوری *۰۵۸*۸۸۷۷# را شماره‌گیری کرده و صدقه روزانه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه مردم نوع‌دوست و سخاوتمند استان خراسان شمالی در سال گذشته پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۵۵ درصد رشد داشته است.

مجید الهی راد با یادآوری طی سه‌ماهه سال جاری نیز یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان صدقه پرداخت‌شده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷۶ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400061410117
  • خبرنگار : 50444