درخواست نماینده ماکو از وزیر کشور برای انتخاب سریع تر استاندار آذربایجان غربی

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور با سعه صدر و بررسی همه گزینه ها، استاندار انقلابی، کارآمد، توانمند و با گرایش اقتصادی و عمرانی برای استان حساس آذربایجان غربی انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، محمد علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امرز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال سلطه گری که دستاوردی جز قتل و جنایت برای مردم افغانستان و شکست و سرافکندگی برای آمریکایی ها نداشته است. این نحو رفتار آمریکا با مردم افغانستان باید درس عبرتی برای ایادی و وابستگان آمریکا در منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای چپاول و غارتگری به منطقه آمده است، تصریح کرد: آمریکا برای فروش سلاح خود به بهانه ایجاد امنیت و برای دوشیدن گاوهای شیرده خود به منطقه آمده است. برای همگان روشن است که مبارزه با تروریسم و القاعده بهانه ای بیش نبوده و امیدوارم با جوشش انقلابی در مردم مبارز منطقه، در پرتو خون شهدا و شهید حاج قاسم، هرچه زودتر شر آمریکا از منطقه غرب آسیا به کلی کنده شود.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه اظهار کرد: با استقرار دولت انقلابی، مردمی و فسادستیز رئیسی، آرامش نسبی در جامعه ایجاد شده و مردم امیدوارند با استقرار دولت، افزایش سرسام آور قیمت ها نه تنها متوقف شود بلکه باید سیر نزولی پیدا کند، کما اینکه در مورد سیمان این اتفاق افتاده و مردم چشم انتظارند با انتخاب مدیران انقلابی در وزارتخانه ها، استانداری ها و فرمانداری ها شعارها و وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به تدریج تحقق عملی یابد.

علیپور در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: مسئولان دولت گذشته بلاتکلیف و به شدت مستأصل هستند، تعیین تکلیف هرچه زودتر آنها ضرورت است.

وی در رابطه با استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: استان آذربایجان غربی با هر معیار و ملاکی که برای استانداری ویژه مد نظر است، قطعا در ردیف استان های ویژه قرار دارد. این استان از لحاظ ملاحظات جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترکیب جمعیتی و قومی استانی ویژه است و از رئیس جمهور می خواهم همانگونه که در مورد خوزستان و سیستان و بلوچستان عمل کردند، این استان را نیز به عنوان استان ویژه اعلام کند.

وی خطاب به وحیدی بیان کرد: وزیر کشور با سعه صدر و بررسی همه گزینه ها، استاندار انقلابی، کارآمد، توانمند و با گرایش اقتصادی و عمرانی برای استان حساس آذربایجان غربی انتخاب کند.

علی پور در ادامه از رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، وزرای کشور، بهداشت و راه و شهرسازی و گمرک خواست که هرچه سریع تر تردد مسافری از بزرگترین مرز زمینی بازرگان و پلدشت را برقرار کنند. چون رئیس جمهور از ایجاد محدودیت برای مردم مرزنشین راضی نیست.

نماینده مردم ماکو در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: به جهت خشکسالی کم سابقه، کشاورزان و دامداران این منطقه از بابت علوفه، نهاده های دامی و خرید تضمینی دام های تولیدی به شدت در مضیقه هستند که باید به داد آنها رسیده و آنها را دریابید، در غیر این صورت در سال آینده نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.

علیپور در پایان گفت: از اقدامات اداره گاز شهرستان چالدران برای گازرسانی به روستاهای محروم منطقه که جهادی کار کردند، از مدیریت شهرستان و استان به لحاظ توجه ویژه و اقدامات موثری که انجام دادند تشکر می کنم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400062418170
  • خبرنگار : 71594