به روز رسانی ساختار سیاسی اردن از رهگذر اصلاحات در قانون اساسی

کمیته به روزرسانی ساختار سیاسی اردن پیشنهاداتی را درباره اصلاحات قانون اساسی و ایجاد فضای مناسب برای افزایش نقش زنان و جوانان در عرصه دولتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، عبدالله دوم، پادشاه اردن طی نشستی با رئیس و اعضای کمیته پادشاهی به روزرسانی ساز و کار سیاسی کشور گفت: الگوی دموکراسی که همگی برای آن تلاش می‌کنیم بیانگر اراده سیاسی و منفعت ملی است و هویت و روند توسعه و نوسازی برای اردنی‌ها را تقویت می‌کند. این سازوکار مرحله جدید و حساسی در راستای نوسازی کشور و همزمان با اصلاحات اقتصادی و اداری است که دولت برای اجرای آن تلاش می‌کند.

قرار است کمیته در پایان فعالیت‌های خود گزارشی را ارائه کند که شامل پیش‌نویس قانون جدید انتخابات و احزاب سیاسی و پیشنهاداتی درباره اصلاحات قانون اساسی، تقویت قانون گذاری برای اداره محلی، افزایش مشارکت در تصمیم گیری و ایجاد فضای قانونی و سیاسی است که ضامن نقش جوانان و زنان در عرصه دولتی باشد.

پادشاه اردن گفت: این سامانه رکن مهمی است که در ایجاد تحول چشمگیر در عملکرد پارلمان برپایه فعالیت حزبی برنامه ریزی شده و انتقال از عمل فردی به عمل جمعی نقش دارد.

وی بر اهمیت نقش جوانان و زنان در روند به روزرسانی ساختار سیاسی و اجازه دادن به آن‌ها برای فعالیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: باید مکانیزم‌های مشارکت تمام اقشار جامعه در امور دولتی برای تضمین مشارکت فعال و کارآمد در عرصه سیاسی تقویت شود.

پادشاه اردن گفت: نتایج سازوکار به روزرسانی برحسب مقتضای قانون اساسی خواهد بود و دولت به صورت بی‌طرفانه و مثبت با آن برخورد کرده و آن را به پارلمان ارسال می‌کند. عملیات نوآوری و به روزرسانی و ارتقا ادامه دارد و تحت ارزیابی و بازنگری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071107656
  • خبرنگار : 71516

برچسب‌ها