وزیر کشور در آستانه روز روستا و عشایر در پیامی عنوان کرد

دولت سیزدهم پیگیر پیشرفت های حاصل از توسعه مناطق روستایی

وزیر کشور در پیامی با بیان اینکه روستا محور تولید و اشتغال در کشور است، گفت: بحمدا... پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در جهت توسعه مناطق روستایی حاصل شده و تلاش می‌شود این مهم با قدرتی دوچندان از سوی دولت سیزدهم با رویکرد جدید پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور که به مناسبت روز روستا و عشایر صادر شده، بدین شرح است:

"رونق سکونتگاه‌های روستایی به عنوان تبلور حیات اقتصادی اجتماعی جامعه، از دیرباز نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی و توسعه ملی کشور داشته است. از این رو، اهمیت و جایگاه روستاها به عنوان کانون‌های ارزشمند تولید و ثروت‌آفرینی، باعث شده تا نقش آنها در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه ملی، در سال‌های اخیر پررنگ‌تر جلوه نماید.

توسعه و آبادانی روستاها، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و رسیدن به توسعه روستایی، ضرورت توجه به روستاها و ارتقای بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته به آن را در کنار مرتفع نمودن مسائل و چالش‌های موجود در این حوزه، ضروری می‌نماید. این مهم بویژه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، هوشمندانه به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، اهمیت دوچندان یافته و روستاییان و عشایر گرانقدر، نقش برجسته‌ای در تحقق این شعار و بالندگی کشور عزیزمان برعهده دارند.

 در این میان اعضای شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران، وظیفه خطیری در تبلور نظام مردم‌سالاری دینی، از طریق جلب مشارکت روستاییان و جوامع محلی در نظام تصمیم‌گیری‌، تصمیم‌سازی‌ و برنامه‌ریزی‌ در امور مربوط به سرنوشت خویش دارند. همچنین دهیاران کشور به عنوان مدیران ارشد روستایی در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در راستای توسعه و آبادانی سکونتگاه‌های روستایی انجام داده و نقش مهمی در ارتقاء کیفیت این سکونتگاه‌ها بر عهده داشته‌اند. در واقع به فضل و توفیق الهی و به یمن وحدت و یکپارچگی ملی، بحمدالله پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در جهت توسعه مناطق روستایی حاصل شده و تلاش می‌شود این مهم با قدرتی دوچندان از سوی دولت سیزدهم با رویکرد جدید پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

امید است در سال‌های پیش‌رو، با برنامه‌ریزیهای لازم و رفع خلاءهای قانونی موجود و تقویت آموزش و توانمندسازی روستاییان عزیز، اقداماتی درخور و شایسته روستا و روستاییان انجام شود و شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون روستاهای کشور باشیم.

اینجانب روز روستا و عشایر را گرامی داشته و از درگاه خداوند منان برای روستائیان عزیز و زحمتکش و عشایر غیور و سخت کوش کشورمان توفیق خدمت و سربلندی و عزت آرزومندم."

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در تقویم کشور  ۱۵ مهرماه به عنوان روز روستا و عشایر نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400071409727
  • خبرنگار :