مراسم تجلیل از منتخبین «پویش ملی به رنگ مدرسه» قم برگزار شد

مراسم تجلیل از منتخبین «پویش ملی به رنگ مدرسه» پیش از ظهر امروز با حضور حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان، اعلایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، پورگلیان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم، پناهنده، معاون آموزش ابتدایی و جمعی از روسای ادارات، معاونین نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم در مرکز رفاهی آموزشی فرهنگیان ۱ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محسن پورگلیان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم ضمن تشکر از معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم و هم چنین مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آن‌ها خاطر نشان کرد: در این پویش ده هزار نفر از دانش آموزان عزیز استان قم شرکت کرده‌اند که در این جلسه میزبان ۴ نفر از این دانش آموزان هستیم.

وی گفت: در طی یک سال و نیمی که از شروع طرح آجر به آجر گذشته پویش‌های مختلفی چون پویش محرم با مشارکت‌های مادی دانش آموزان و عموم مردم برگزار گردیده که ایده این گونه طرح‌ها توانسته شعار «مدرسه سازی یک فرهنگ است» که هر کسی با هر داشته و توانی می‌تواند را به خانواده‌ها بکشاند و در ترویج این فرهنگ مشارکت داشته باشند.

پورگلیان با اشاره به اجرای موفق پویش‌های گذشته و برخورداری دانش آموزان نیازمند به مدرسه از مواهب آن، تصریح کرد: پویش مادر نیز با محوریت دختران و بانوان شکل گرفت که در این پویش بانوان خیر استان قم مشارکت فعال داشتند که حاصل آن ساخت یک مدرسه سه کلاسه می باشد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به موفقیت بزرگ دانش آموزان قمی با کسب رتبه چهارم مشارکت در این پویش گفت: امروز هم پویش به رنگ مدرسه به حمدالله با حضور و تلاش مجمع خیرین مدرسه ساز که پرچم دار فرهنگ مدرسه سازی هستند سبب شد که مشارکت در این پویش بیشتر از پویش‌های قبلی بوده و استان قم در رده چهارم در برگزاری این پویش قرار بگیرد.

حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز ورود کریمه اهل بیت سلام الله علیها به استان قم و قدردانی از دغدغه و حضور والدین دانش آموزان در این پویش های این چنینی، گفت: استان قم، افتخار می کند به شما اولیای دانش آموزانی که در این برنامه شرکت کرده اید چرا که نگاه جامع و عمیقی به تربیت دانش آموزان خود داشته و معتقد بر تربیت تمام ساحتی بوده‌اید.

شیخ الاسلام گفت: در این پویش نفس عمل خیر خواهی و اعتقادی است تا به تدریج اقداماتی  برای آیندگان و ایجاد یک فرهنگ پایدار در جامعه باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، ترویج فرهنگ خیر خواهی را یکی از کارکردهای این پویش دانست و تصریح کرد: حتی ورود یک خانواده که ورود به این پویش داشته باشد، سبب ترویج و نهادینه شدن مفاهیم مدرسه سازی و کار های نیک خواهد بود که سبب ایجاد همان فرهنگ پایدار خواهد شد.

حمید رضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در پایان نقش اولیا را در برگزاری با شکوه پویش‌های معنوی و آموزشی ضروری داسنت و گفت: از والدین محترم تشکر بسیار می کنیم که با اقدامات خود به صورت عملی فرهنگ خیر خواهی را با فرزندان خود تمرین می‌کنند و خود را در این امر نورانی و مقدس شریک می نمایند چرا که یک مدرسه می‌تواند برکات معنوی فراوان و طولانی مدتی را با اثراتی که دردانش آموزان بر جای می گذارد، مهیا سازد که این خیر و برکتی ماندگار برای آدمی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400080805763
  • خبرنگار : 50455

برچسب‌ها