القبس کویت نوشت

درج نام ۱۰۰ مقیم در لیست امنیت کشور کویت که اکثرشان لبنانی هستند

روزنامه القبس کویت نوشت: سازمان امنیت کشور اسامی ۱۰۰ مقیم با تابعیت‌های مختلف در این کشور را در لیست ممنوعه‌ای قرار داده که در صورت منقضی شدن مدت اقامت‌شان آن را تمدید نخواهد کرد و اکثر این افراد لبنانی‌ هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه، منابع امنیتی مطلع توضیح دادند، به این ترتیب آنها و خانواده‌هایشان باید فورا به محض منقضی شدن مجوز اقامتشان این کشور را ترک کنند. 

این منابع امنیتی افزودند: اکثر کسانی که تمدید اقامت‌شان ممنوع شده تابعیت لبنانی دارند. بقیه از کشورهای مختلف مثل ایران، یمن، سوریه، عراق،‌ پاکستان، مصر،‌ بنگال و افغانستان هستند.

این منابع تاکید کردند: امنیت کویت خط قرمز است و به کسی که به نوعی امنیت کشور را تهدید می‌کند، اجازه اقامت در کشور داده نخواهد شد.

این منابع فاش کردند: برخی از افراد لبنانی یا نزدیکان درجه یک‌شان مظنون به وابستگی به حزب‌الله لبنان هستند؛ اما برخی دیگر تابعیت‌های دیگری دارند که از قبل اتهاماتی نظیر پولشویی و دیگر مسائل حساس متوجه آنها بوده،‌ برخی نیز جزو لیست عنصر نامطلوب هستند که حضورشان به نفع منافع عمومی کشور نیست.

منابع خاطرنشان کردند: تعدادی از افراد که اقامت‌شان تمدید نمی‌شود در زمان مراجعه‌شان به ادارات امور اقامت استان‌های کویت شناسایی شدند و از آنها خواسته شد به همراه خانواده‌هایشان فورا کویت را ترک کنند.

به گفته این منابع، دستورات صریح و مشخص از سوی مقامات ارشد امنیتی صادر شده مبنی بر اینکه در این پرونده سازشی وجود نخواهد داشت و به هیچ فشار و میانجی‌گری پاسخ داده نمی‌شود. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082519996
  • خبرنگار : 71145

برچسب‌ها