معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خبر داد:

تلاش برای بازگرداندن ۶۰۰ واحد تولیدی لرستان به چرخه تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از تلاش برای بازگرداندن ۶۰۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید خبر داد.

سیروس ابراهیمی با همراهی مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری و سازمان صنعت معدن و تجارت استان از چند واحد تولیدی بازدید کرد و افزود: شرکت فولاد صدر خرم‌آباد یکی از واحدهای تولیدی استان است که اواخر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به عدم رضایت از کیفیت و کمیت کار در این واحد تولیدی بیان کرد: در جریان بازدید میدانی جمعیتی از تعمیرکاران و اورهال‌کنندگان در کارخانه حضور داشتند و اگرچه از کمیت و کیفیت کار خیلی راضی نبودیم اما امیدواریم این واحد تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری مطلوب برسد و بخشی از جوانان استان را جذب و بتواند منشاء تولید باشد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در ادامه به بازدید از شرکت ماشین‌سازی لرستان اشاره کرد و گفت: در این شرکت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز خریداری شده و مقداری تسهیلات برای راه‌اندازی نیاز است که در نشستی با مدیران این مجموعه تسهیلات را پیگیری کنیم.  

 ابراهیمی با اشاره به بازدید از  واحد صنعتی ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد گفت: واحد ماشین‌سازی در حال انجام کار است و کار خود را با جدیت و رونق انجام می‌دهد، این واحد قطعات نیروگاهی تولید می‌کند که سفارشات بسیار زیادی دارند و در عین حال جای افزایش ظرفیت نیز دارد.

بسیاری از واحدهای تولیدی در استان تعطیل هستند

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به برگزاری نشست با مدیران مجموعه گفت: با توجه به مصوبات سفرهیات دولت،  برای این شرکت هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده و بتوانیم این مجموعه را تقویت و به ظرفیت اسمی خودش برسانیم.

وی افزود: این مجموعه‌ها در یک راستا کار می‌کنند و شرکت قطعات نیروگاهی و ماشین‌سازی چنانچه تجمیع شده و یکی دو واحد دیگر در کنار آنها قرار بگیرد یک زنجیره تولید نیروگاهی هستند و می‌توانند سطح و کیفیت صنعت لرستان را به نحو چشمگیری بالا ببرند.

سرمایه‌گذاری‌های جدید بر اساس آمایش سرزمینی انجام شود 

معاون اقتصادی استانداری لرستان افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در استان تعطیل هستند و ما در برنامه کوتاه مدت قصد داریم نگذاریم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و به سرعت به سمت رفع مشکلات واحدهای تعطیل برویم و رفع مشکل کنیم.

ابراهیمی گفت: قرار است در برنامه میان مدت از ۶۰۰ واحد تولیدی، تعدادی از آنها را به چرخه تولید بیاوریم و در بلندمدت هم با سرمایه‌گذاری‌های جدید بر اساس آمایش سرزمینی، کل مجموعه‌ها به فعالیت درآمده تا بتوانیم بخش اعظمی از بیکاری و موضوع اشتغال استان را حل کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400110604637
  • خبرنگار : 50176