برگزاری اولین جشنواره نوروزی دره جوزان ملایر با محوریت روستای توریستی ازناوله

 اولین جشنواره نوروزی دره جهانی جوزان صبح امروز در کنار قلعه تاریخی ازناوله و با حضور مردم، مدیران شهرستانی و مسافران نوروزی برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر در این مراسم اظهار کرد: دره جوزان ملایر به واسطه آب و هوای بسیار مطبوع و همچنین انگور بسیار با کیفیت یکی از گردشگر پذیرترین نقاط شهرستان ملایر است.
 ابراهیم جلیلی ادامه داد: ۱۲ دوره جشنواره شیره پزی در این دره و در روستای مانیزان برگزار شده و نظام کشت انگور دره جوزان به عنوان پنجاه و سومین  میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.


جلیلی با بیان اینکه روستای ازناوله در ورودی این دره واقع شده است، گفت: ورودی منطقه حفاظت شده لشکردر از روستای ازناوله می گذرد امسال با کمک بخشداری مرکزی ، دهیاری و شورای اسلامی روستا اولین جشنواره دره جهانی جوزان در کنار قلعه تاریخی ازناوله ورودی دره جوزان و در زیر سایه کوه ها منطقه لشگر برگزار شد.
به گزارش ایسنا این جشنواره شامل برنامه های فرهنگی، ساز و دهل محلی ، اجرای موسیقی سنتی،شعر محلی، مسابقه طناب کشی ،اسکات و گشت سواره و همچنین مسابقه سرگرمی با موضوعات دره جوزان و میراث ناملموس بود و در پایان به سه نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا شد.


انتهای پیام
 

  • دوشنبه/ ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401010803372
  • خبرنگار : 50416