سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی خبر داد

ثبت بالاترین میزان خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال ۱۴۰۰ بالاترین میزان مراجعه مردمی و خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر ثبت رسید.

دکتر محمدرضا مجدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار خون‌گیری در خراسان رضوی در سال گذشته اظهار کرد: سال ١٤٠٠ علی‌رغم برخی ایام سیاه کرونایی در فصل تابستان در کلان‌شهر مشهد به استناد نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور و همچنین علی‌رغم شیوع سویه جدید امیکرون در بهمن ماه با عنایت به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در این اداره کل بالاترین میزان جذب و مراجعه مردمی و همچنین خون‌گیری شهر مشهد در یک دهه اخیر رقم خورد.

وی افزود: بر این اساس در سال گذشته ١٣٤ هزار و ٢٥١ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مشهد مراجعه کردند که از این تعداد ٩٨ هزار و ٦٦٨ واحد خون‌گیری صورت پذیرفت که با وجود تمام عوامل کاهنده میزان جذب آمار در استان بی‌سابقه بوده است.

مجدی تصریح کرد: در سال ١٣٩٩ نیز تعداد مراجعه ١١٤ هزار و ٢٦٣ نفر و میزان خون‌گیری ٨٥ هزار و ٣٢٤ واحد، در سال ١٣٩٨ تعداد مراجعه ١٢٨ هزار و ٣١٣ نفر و میزان خون‌گیری ٩٣ هزار و ٤٣٧ واحد، در سال ١٣٩٧ تعداد مراجعه ١٣٢ هزار و ٢٢٧ نفر و میزان خون‌گیری ١٠٠ هزار و ٩٨ واحد، در سال ١٣٩٦ تعداد مراجعه ١٢٢ هزار و ٦٢٢ نفر و میزان خون‌گیری ٩١ هزار و  واحد ٧٣٤ بوده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ١٣٩٥ میزان مراجعه ١٢٠ هزار و ٩٣١ نفر و میزان خون‌گیری ٨٧ هزار و ٣١٧ واحد، در سال ١٣٩٤ تعداد مراجعه ١٢٦ هزار و ١٤٨ نفر و میزان خون‌گیری ٨٩ هزار و ٦٥١ واحد، در سال ١٣٩٣ تعداد مراجعه ١٣١ هزار و ٤٤١ نفر و میزان خونگیری ٩٥ هزار و ٨٣٧ واحد، در سال ١٣٩٢ تعداد مراجعه ١٢٤ هزار و ٥٤٣ نفر و میزان خون‌گیری ٨٨ هزار و ٩٣٦ واحد و در سال ١٣٩١ تعداد مراجعه ١٣٠ هزار و ٣٧ نفر و میزان خونگیری ٨٩ هزار و ٣٧٢ واحد بوده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش مسمتر اهدای خون با توجه به افزایش نیاز به خون در سطح کشور اضافه کرد: مشهد دارای ٦ پایگاه ثابت امام رضا(ع)، سناباد، شهید سلیمانی، شهید کریمی، مهر و امید است. همچنین تیم‌های سیار انتقال خون نیز در مواقع لازم جهت دریافت خون‌های اهدایی شهروندان به ادارات، ارگان‌ها و مراکز مختلف دولتی و غیردولتی دارای شرایط لازمه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401011406289
  • خبرنگار :