معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان:

زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در ۴۵ شهر خراسان رضوی هنوز تأمین نشده است

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از ۹۵ شهر خراسان رضوی در ۴۵ شهر هنوز زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تأمین نشده است.

محمدعلی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: کل سهمیه‌ای که برای سال اول برنامه چهارساله از سوی دولت به خراسان رضوی ابلاغ شده ۹۳ هزار و ۷۰۰ واحد بود که بر اساس تصمیمات استاندار و قرارگاه نهضت ملی مسکن استان هدف‌گذاری تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ هزار واحد افزایش یافت.

وی بیان کرد: تاکنون زمین مورد نیاز حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در داخل محدوده شهرها تأمین شده و حدود ۱۳۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شدند که باید الحاق به محدوده شده و یا تغییر کاربری پیدا کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه از نظر عملیات اجرایی تاکنون ۱۶ هزار واحد با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت تا ۸۰ درصد در حال اجرا هستند، عنوان کرد: از ابتدای امسال با حضور هیات دولت عملیات اجرایی حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی، شهری و خودمالکی در کل شهرهای خراسان رضوی آغاز شده است.

حدود ۵۰ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در استان تائید نهایی شدند

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون حدود ۳۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و حدود ۵۰ هزار نفر تاکنون تائید نهایی شدند که مراحل بررسی و تائید نهایی سایر افراد حائز شرایط هم در حال انجام است.

منصوری بیان کرد: در شهرهای بزرگ مانند مشهد ۴۰۰ میلیون تومان و در شهر جدید گلبهار و بینالود هم همین میزان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود که پیش‌بینی شده به صورت میانگین این مقدار حدود ۷۰ درصد هزینه‌های ساخت را تأمین کند و باقی را خود مالکین باید پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه طی مدت دو سال کار ساخت واحدها باید آورده متقاضی به پیمانکار پرداخت شود، گفت: از ۹۵ شهر استان در ۴۵ شهر هنوز تأمین زمین انجام نشده که در حال بررسی هستند و در باقی شهرها نیز یا تمامی زمین برای واحدهای مورد نیاز و یا بخشی از آن برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401020703709
  • خبرنگار : 30147