استفاده از ابزار هنر برای دفاع از حقوق قربانیان ترور

مراسم تقدیر از برترین‌های اولین جشنواره نقاشی «حقوق بشر در سایه» با حضور اساتید و داوران نقاشی، هنرمندان و خانواده‌های قربانیان ترور برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در ابتدای مراسم، حسین آقایی‌پور ـ دبیر کانون هنر برای حقیقت ـ عنوان کرد: زبان هنر زبانی است که نیازی به ترجمه نداشته و جهان‌شمول است و می‌توانیم با استفاده از آن قدمی اساسی در دفاع از حقوق قربانیانی برداریم که صدای آنها شنیده نمی‌شود.

حسین آقایی‌پور ادامه داد: اولین جشنواره «حقوق بشر در سایه» به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و کانون هنر برای حقیقت در آذرماه ۱۴۰۰ با هدف به کارگیری ابزار هنر در دفاع از حقیقت و حقوق قربانیان ترور آغاز به کار کرد. این جشنواره با استقبال هنرمندان مواجه شده و با توجه به اختصاصی بودن موضوع، ۸۰ اثر از میان چند صد اثر ارسالی انتخاب و از آن میان ۱۸ اثر به مرحله نهایی راه یافته و نفرات برگزیده در اسفند ماه ۱۴۰۰ توسط داوران انتخاب شدند.

دبیر جشنواره نقاشی «حقوق بشر در سایه» در ادامه گفت: آثار برتر این جشنواره پیرامون قربانیان جنایات منافقین، داعش و عربستان سعودی بوده و ما قصد داریم نمایشگاه‌های گروهی از آثار منتخب برگزیده را در شهرهای کشور و عرصه بین المللی برگزار کنیم که اولین مورد آن در تیرماه ۱۴۰۱ و در شهر رشت خواهد بود.  

هنگامه پورمحمد گسکری ـ استاد دانشگاه و یکی از داوران جشنواره ـ درباره کم و کیف داوری آثار بیان کرد: هنر منجر به آفرینش آثار ارزشمندی شده و می‌تواند در راه دفاع از حقیقت به کار گرفته شود. داوری آثار بر اساس ارتباط با موضوع جشنواره و همچنین قدرت تکنیکی آثار ارسالی انجام شده است.

در انتهای مراسم از هنرمندان برگزیده جشنواره، با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد. اولین جشنواره حقوق بشر در سایه که به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و با همکاری کانون هنر برای حقیقت، انجمن سفیران صلح و دوستی، فرهنگسرای ملل و مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید برگزار شد، با هدف به کارگیری ظرفیت‌های هنر در دفاع از حقوق قربانیان ترور آغاز به کار کرده و با گسترش فعالیت‌های خود، به دنبال برگزاری نمایشگاه‌های گروهی در شهرهای کشور و عرصه بین المللی خواهد بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401032114701
  • خبرنگار : 71625