مدیرکل بنیاد مسکن استان:

۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان نیاز به مقاوم‌سازی دارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌های عامل جهت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در خوزستان خبر داد و گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

حسین جنتی در گفت ‌و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت مقاوم سازی خانه‌های روستایی در خوزستان اظهار کرد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌های عامل خوزستان جهت پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی ابلاغ شده است.

وی افزود: این تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله خواهد بود و می‌تواند کمک بسیار خوبی برای مقاوم سازی واحدها و خانه‌های مردم در روستاهای استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: از روستاییانی که دارای خانه‌های غیر مقاوم و فرسوده هستند، درخواست داریم برای دریافت وام مسکن و معرفی به بانک‌های عامل به اداره‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

جنتی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سهمیه مقاوم سازی و بهسازی خانه‌های روستایی در خوزستان، ۷ هزار واحد است و امیدواریم بتوانیم شاهد تحقق این برنامه در استان باشیم.

وی گفت: ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در استان نیازمند مقاوم‌سازی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و پرداخت تسهیلات مناسب در این حوزه شاهد بازسازی و مقاوم سازی همه این واحدها در استان باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان  در پایان افزود: تاکنون ۸۵ هزار خانه روستایی با استفاده از مصالح استاندارد و مقاوم در برابر حوادث طبیعی، بازسازی شده‌اند و روند مقاوم سازی و بازسازی واحدهای ناایمن ادامه دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401032819510
  • خبرنگار : 50227