لیگ ملتهای منطقه‌ مرکزی آسیا

گزارش کنفدراسیون آسیا از مصاف والیبالیست‌های جوان ایران با پاکستان در فینال

کنفدراسیون والیبال آسیا به مصاف مجدد والیبال ایران و پاکستان در فینال مسابقات لیگ ملتهای منطقه‌ مرکزی آسیا پرداخت.

به گزارش ایسنا، مسابقات والیبال لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا با حضور پنج تیم پاکستان، ایران، بنگلادش، افغانستان و سریلانکا به میزبانی شهر لاهور پاکستان به روز پایانی خود رسیده است.

کنفدراسیون والیبال آسیا در گزارشی به مصاف دوباره ایران و پاکستان در فینال پرداخت و نوشت: "پاکستان میزبان مقابل جوانان ایرانی به پیروزی دست یافت و به تنها تیم شکست ناپذیر مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیای مرکزی تبدیل شد. پاکستان تیم رده ۴۱ جهان است و ایران تیم شماره ۱۰ جهان به شمار می‌رود. این در حالی است که پاکستان با تیم ملی بزرگسالان خود به میدان رفته و هفت بازیکن آنها در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ژاپن به تیم پاکستان پیوستند و در آنجا مقام هفتم را بدست آوردند.

کنفدراسیون آسیا در ادامه نوشت: اما ایران با تیم جوان به این مسابقات آمده است و ۱۰ نفر از آنها در مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا در خانه بازی کردند و مدال نقره را به دست آوردند. با این حال ایران با امثال مهدی جلوه و دو اسپکر قدرتمند یعنی پوریا حسین خانزاده و امیرمحمد گلزاده همچنان قدرتمند است. خانزاده و گلزاده تیم زیر ۲۰ سال ایران را به عنوان قهرمانی زیر ۲۰ سال مردان آسیا در ریفا بحرین رساندند و هر دوی آنها نیز در جام AVC مردان ۲۰۲۲ در ناخون پاتوم تایلند برای ایران بازی کردند.

در این مسابقات که بصورت دوره ای است، بازی مقدماتی ایران و پاکستان ۳-۰ به سود پاکستان به پایان رسید تا پاکستان با ۱۲ امتیاز (۴ برد) و ایران با ۹ امتیاز (۳ برد و یک باخت) به بازی فینال بروند و دوباره رودرروی هم قرار گیرند.

دو تیم برتر پاکستان و ایران در دیدار نهایی رقابت‌های خود را از سر می‌گیرند، در حالی که سریلانکا و بنگلادش برای عنوان سوم به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1401090805125
  • خبرنگار : 71613