وجود ۲ منطقه بحرانی تشکیل صف نانوایی در مرکز خراسان شمالی؛

سرانه آرد نانوایی های بجنورد افزوده شد

فرماندار بجنورد از افزایش سرانه آرد در نانوایی های این شهر خبر داد.

محمد باقر باقرپور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تشکیل صف های طولانی نان در برخی از نقاط این شهر، اظهار کرد: ۱۳۰ کیلوگرم آرد را روزانه در میان ۵۵ نانوایی در سطح شهرستان بجنورد اضافه کردیم تا بتوانیم تا حدودی صف های طولانی تشکیل شده را بشکنیم.

وی گفت: از سوی دیگر با بررسی های صورت گرفته به تناسب منطقه ای، شهر را به ۲۲ منطقه تقسیم کردیم و قرار بر این شد تا اصلاحاتی در نانوایی های موجود در این مناطق بر اساس جمعیت و میزان مصرف نان ها صورت گیرد.

باقرپور افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، نانوایی های موجود در ۵ منطقه خلوت هستند و آرد بیشتری نیز دریافت می کنند.

به گفته وی در ۱۵ منطقه نیز تعداد نانوایی ها کم است اما تعداد جمعیت زیاد و در نتیجه نمی توان به تناسب جمعیت به آن ها پاسخ داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲ منطقه بحرانی نیز در بجنورد وجود دارد، بطوریکه تعداد نانوایی های موجود در این مناطق بسیار کم و صف های تشکیل شده طولانی است.

وی ادامه داد: این دو منطقه بحرانی در هسته مرکزی شهر قرار دارند و از آنجاییکه کرایه مغازه ها برای اجاره بسیار بالا است، کمتر کسی تمایل دارد تا نانوایی در این مناطق راه اندازی کند.

فرماندار بجنورد تصریح کرد: برای اینکه مشکل صف های طولانی تشکیل شده را حل کنیم، تصمیم بر این شد تا تعدادی از نانوایی هایی که در مناطق خلوت تر و تعداد آن ها نیز زیادتر است را به مناطقی که تعداد نانوایی های آن ها کمتر و صف های تشکیل شده شلوغ تر هستند، جابجا کنیم.

وی تاکید کرد: مناطق کم برخوردار شهر بجنورد از لحاظ تعداد نانوایی ها و صف تشکیل شده هیچ مشکلی ندارند.

باقرپور تصریح کرد: از سوی دیگر به نانوایی ها اعلام شده فقط مجاز هستند تا سقف ۱۲ قرص نان را به هر مشتری عرضه کنند و بیشتر از آن تخلف است.

در خراسان شمالی یک هزار و ۳۰۹ نانوایی وجود دارد و میزان مصرف آرد در این استان ۸ هزار و ۳۹۲ تن در ماه است که هزینه یارانه آن ۱۲۰ میلیارد تومان می شود.از سوی دیگر میزان سرانه آرد در این استان به ازای هر نفر ۹.۷ کیلوگرم است و خراسان شمالی جزو ۱۰ استان با بالاترین مصرف نان در کشور به حساب می آید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401090905711
  • خبرنگار : 50046