استاندار همدان خبر داد

سرریز جمعیت همدان در شهر حورا /اختصاص قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان مسکن

استاندار همدان گفت: در راستای پیش‌بینی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید حورا، قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان واگذار خواهد شد تا با تسهیلات درنظر گرفته شده بتوانند آن را بسازند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر جدید حورا، با بیان اینکه اجرای شهر جدید، فرصت خوبی برای توسعه همدان در ابعاد مختلف است، مطرح کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر گسترش و توسعه شهر همدان، فکری اساسی برای سرریز جمعیت در آینده انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، وی ادامه داد: در سنوات گذشته، مطالعاتی در راستای اجرای شهری جدید اجرا شده که بعداً حورا نامگذاری شده است، در این راستا، پیشنهاد شد تا اسمی متناسب با فضای شهری همدان انتخاب شود. 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مساحت کلی اراضی این شهر جدید، ۱۲۰۰ هکتار است که ۹۰۰ هکتار از آن منابع ملی بوده که در حال تعیین تکلیف است، افزود: رویکرد ما در شهر جدید، پیشرفت، توسعه و عمران شهری با پیاده کردن سبک و معماری ایرانی- اسلامی است.

وی با اعلام اینکه شهر جدید با افق ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده، طراحی و اجرا خواهد شد تا مشکلاتی را که اکنون شهر همدان با آن درگیر است، نداشته باشد، یادآور شد: شهر جدید، به گونه‌ای طراحی شده که اقشار مختلف بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند.

استاندار همدان بیان کرد: با توجه برنامه دولت سیزدهم و اهتمام آن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید بتوانیم ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل بدهیم و تا کنون در ۳۰ شهر استان مشکلی در زمینه تأمین زمین نداریم.

به گفته قاسمی‌فرزاد، مشکل تأمین زمین در شهر ملایر، برای طرح نهضت ملی مسکن در حال حل شدن است و با توجه به وضعیت زمین‌های همدان، تأمین زمین در شهر همدان برای طرح نهضت ملی مسکن نیز در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه شهر جدید برای جمعیت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر انجام و اجرا خواهد شد، اظهار کرد: در راستای پیش‌بینی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید، قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان واگذار خواهد شد تا با تسهیلات درنظر گرفته شده بتوانند آن را بسازند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091308282
  • خبرنگار : 50035