رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

لایروبی خلیج گرگان با رقم مصوب تمام نمی‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لایروبی خلیج گرگان با رقم مصوب تمام نمی‌شود و باید با متمم خوردن رقمی جدید به آن اضافه گردد.

دکتر محمدرضا رضایی کوچی عصر امروز پنج‌شنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۲ پس از بازدید از بنادر گز و ترکمن در جلسه‌ای را که سالن در اجلاس بندر چندمنظوره ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: این سومین سفر به استان گلستان برای پیگیری روند اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه است.

وی گلستان را یکی از استان‌های زیبای کشور دانست که از موهبت‌های طبیعی همچون جنگل، دریا و دشت برخوردار است، ادامه داد: در کنار این نعمت‌ها وضعیت اقتصادی استان مناسب نیست و خشکسالی مزید بر علت شده تا کشاورزان با چالش‌هایی در این حوزه مواجه شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و برخی مصوبات این سفر، خاطرنشان کرد: مصوبه علاج بخشی و احیای خلیج گرگان یکی از مهمترین مصوبات بود که پس از نهایی شدن قطعاً ماندگار و زیربنایی خواهد بود.

وی از پیشرفت قابل قبول پروژه خبر داد و افزود: اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء در اجرایی شدن این پروژه قابل تقدیر است و باید بگوئیم که در کشور به این قرارگاه به عنوان پیمانکار نگاه نمی‌شود بلکه به عنوان یک سرمایه مطرح است.

رضایی کوچی با تأکید بر اینکه هر کار سنگین، پیچیده و سخت که در کشور روی زمین مانده به قرارگاه خاتم الانبیاء سپرده می‌شود، تصریح کرد: این پیمانکار در حال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد ریال طلب‌کار است ولی همه ماشین آلات و نیروی کار آنها پای کار بوده که مبین احساس مسئولیت این قرارگاه است.

وی با بیان اینکه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به شدت و جدیت پیگیر تکمیل طرح است، بیان کرد: اجرای کامل پروژه با این رقم به اتمام نمی‌رسد و باید قرارداد تغییر و برای درخواست منابع مالی اقدام شود تا با متمم خوردن رقمی جدید به آن اضافه گردد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سواحل استان گلستان را حدود ۹۰ کیلومتر برشمرد و افزود: اینکه از این میزان ساحل هیچ استفاده‌ای نمی‌شود، تأسف بار است و قطعاً کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های استان گلستان حمایت قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402031107822
  • خبرنگار : 50039