اختصاص ۲۲۴ مجوز استخدام پیمانی از محل مجوز سازمان اداری استخدامی کشور به کردستان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون استخدامی وزارت بهداشت با شرکت ۲۰۶۶ داوطلب در حوزه های آزمون دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

 صدیق جدیدالاسلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از تعداد ۲۵۰۰۰ مجوز فاز اول استخدام پیمانی وزارت بهداشت، تعداد ۲۲۴ مجوز استخدام پیمانی از محل مجوز سازمان اداری استخدامی کشور جهت راه اندازی و بهره برداری از مراکزجدید الاحداث و توسعه یافته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اختصاص یافت.

وی افزود: از این ۲۲۴ مجوز جذب مذکور، تعداد ۹۰ مجوز جهت جذب و به کارگیری بهورز اختصاص یافته که تابع قوانین و مقررات خاص خود است که بلافاصله پس از برگزاری این آزمون اقدامات بعدی در این خصوص به عمل خواهد آمد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: تعداد ۶۰ مجوز نیز مربوط به پایگاه های اورژانس فوریت های پزشکی استان می باشد که با توجه به نیاز و فعال بودن پایگاه اورژانش شهری بانوان شهر سنندج تعداد ۳ مجوز کاردان فوریت‌های پزشکی پیش بینی شده است.

دکتر جدیدالاسلامی تعداد۷ مجوز پرستار را جهت اختصاص به بیمارستان صلاح الدین بانه عنوان کرد و ادامه داد: ۲۲ مجوز نیز جهت اختصاص به مراکز خدمات جامع سلامت شهری در رشته های شغلی ماما، پرستار، پزشک عمومی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای، تغذیه، سلامت روان و پذیرش است.

وی ادامه داد: ۴۵ مجوز باقیمانده هم به پایگاه های سلامت در رشته های شغلی کارشناس بهداشت خانواده و ماما اختصاص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به تشریح امتیازات قانونی پرداخت و افزود: امتیازات قانونی آزمون شامل امتیاز ویژه کرونا(به ازاء هر ماه خدمت در مراکز بهداشتی، درمانی درگیر با بیماری کرونا ۲ امتیاز و حداکثر تا سقف۲۰ امتیاز)، امتیاز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت(به ازاء تاهل و هر فرزند ۲ امتیاز تا سقف۱۰ امتیاز) و نیز امتیاز ذکرشده در قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی و امتیاز بومی لحاظ شده است.

وی به امتیاز مربوط به سهمیه های قانونی پرداخت و ادامه داد: امتیاز سهم ۲۵درصد ایثارگران به تعداد ۳۴ نفر، امتیاز سهم ۵درصد ایثارگران به تعداد ۷ نفر و امتیاز سهم ۳ درصد بهزیستی به تعداد ۴ نفر(صرفاً یکنفر متقاضی داشت) است.

شرکت بیش از ۲۰۰۰ نفر کردستانی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت در کردستان 

دکتر اکبر اسدی، رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز به ایسنا گفت: این آزمون روز جمعه به صورت همزمان با سراسر کشور، با رعایت کلیه قوانین و مقررات توسط جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان از ساعت ۹ صبح در محل های تعیین شده در حوزه پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان شامل دانشکده های پزشکی،دندان پزشکی و پرستاری برگزار شد.

وی افزود: در این آزمون مجموعا ۲۰۵۲ نفر شرکت کرده که هزار و ۱۵ نفر آنان زن و هزار و ۳۷ نفر نیز مرد بودند.

اسدی، خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون در هفته چهارم آبان ماه سالجاری اعلام خواهدشد.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402072920358
  • خبرنگار : 50130