رئیس ستاد دیه استان مطرح کرد

بدهکاران مالی ومهریه بیشترین زندانی جرایم غیرعمد ومالی در اردبیل

رئیس ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به اینکه ستاد دیه در ماه رمضان ۷۲ جشن گلریزان برگزار کرده است، گفت: بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در استان بدهکاران مالی و مهریه می باشند.

کریم الله محبوبی اناری ۷ مهر در نشست با خبرنگاران افزود: در سال جاری و در ماه رمضان در ۱۲ شهرستان و ۲۰ بخش و ۴۰ دهستان استان جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶ جشن آزادسازی برگزار شده است، بیان کرد: در ماه محرم و صفر ششمین همایش حسینیان دارالارشاد اردبیل اجرا شد و همچنین پویش مردمی نذر هشتم در فضای مجازی و برنامه هر مسجد آزادی یک زندانی برگزار شد.

محبوبی ادامه داد: ۱۳۸ نفر زندانی جرایم غیر عمد و مالی با محکومیت مبلغ ۱۶۶ میلیارد تومان از زندان های استان آزاد شدند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را بدهکاران مالی و مهریه برشمرد و اضافه کرد: زندانیان آزاد شده ۲ نفر حوادث کارگاهی و ۳ نفر ایراد صدمه بدنی و قتل غیرعمد و ۸۵ نفر بدهکاران مالی و ۴۵ نفر مهریه و ۲ نفر نفقه می باشد.

رئیس ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: برای آزادسازی زندانیان از طریق ستاد دیه تیم تحقیقاتی افراد مستحقق را شناسایی می کنند و تحقیقات از اولویتهای کاری ستاد می باشد.

این مقام مسئول استان از کاهش جمعیت کیفری جرایم غیرعمد و مالی استان خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ۳۲۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی در انتظار کمک ستاد دیه می باشند که از این تعداد ۱۷۱ نفر زندانی به خاطر دلایلی شامل مساعدت ستاد دیه نمی باشند.

محبوبی اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد فرهنگ سازی و حرکت ارزشمند مردمی بوده ایم که هزینه های احسان متوفی خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی هبه کرده اند و در این راستا با احسانات ۲۵ خانواده ۸۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی آزاد شد.

وی از عموم هم استانی ها درخواست کرد در این کار حسنه مشارکت نمایند تا زمینه حضور پدران و فرزندان زندانی جرایم غیرعمد و مالی در کنار خانواده هایشان فراهم شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402080705019
  • خبرنگار :