معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز اعلام کرد

آماده‌باش خدمات شهری تبریز همزمان با بارش برف

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از آماده باش نیروهای خدمات شهری مناطق دهگانه و استقرار آن‌ها در نقاط حساس شهر خبر داد.

پرویز عباس نژاد با اعلام این مطلب اظهار کرد: به دنبال اعلام هشدار جوی نارنجی از سوی هواشناسی مبنی بر بارش نزولات آسمانی و احتمال آب گرفتگی معابر، نیروهای خدمات شهری برای مقابله با شرایط احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای خدمات شهری به صورت استقراری در نقاط حساس از قبیل زیرگذرها، پل‌ها و نقاطی که احتمال آبگرفتگی بالاست حضور دارند تا مشکلی در این نقاط وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امکانات و ماشین‌آلات خدمات شهری نیز در حالت آماده باش کامل قرار دارد، اضافه کرد: خوشبختانه به صورت مستمر و در طول سال مسیل رودخانه‌ها و کانال‌ها به ط‌ور کامل لایروبی شده است و امیدواریم در مسیل‌ها شاهد جاری شدن روان آب‌ها باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز در پایان سخنانش گفت: پمپ‌های تامین آب در تمامی زیرگذرها و نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد استقرار دارند با این حال جهت امداد رسانی فوری در این نقاط و تخلیه فوری آب گرفتگی هماهنگی‌های لازم با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز صورت گرفته است.

آغاز دور دوم برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی مدیریت بحران با محوریت آمادگی در برابر زلزله

مدیر بحران شهرداری تبریز خبر داد: با هدف ارتقای آگاهی و آمادگی شهروندان در برابر حوادث، دور دوم از دوره‌های آموزش عمومی مدیریت بحران ویژه شهروندان آغاز شد.

مسعود حسن نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف ارتقای سطح آگاهی و آمادگی شهروندان عزیز در برابر حوادث و سوانح، دور دوم از دوره‌های آموزش عمومی مدیریت بحران با محوریت آمادگی در برابر زلزله در فرهنگسراهای مناطق برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال شهروندان به ویژه بانوان و دانش‌آموزان از برگزاری این دوره‌ها، افزود: با توجه به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی موجب کارآمدی و افزایش توانمندی شهروندان می‌شود، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری این دوره‌ها در مناطق مختلف شهر تبریز صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در این دوره‌ها اقدامات لازم در قبل، حین و پس از وقوع بحران شامل مقاوم‌سازی اجرای غیرسازه‌ای، شناسایی نقاط امن، تهیه کیف لوازم ضروری، نحوه پناهگیری در حین حوادث، خطرات ثانوی ناشی از زلزله و تخلیه اضطراری و ایمن به فراگیران ارائه می‌شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز تشریح کرد: این دوره‌ها در فرهنگسراهای شهرداری تبریز برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها از برنامه زمان‌بندی اطلاع یافته و ثبت‌نام کنند.

شایان ذکر است با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، دور اول دوره‌های آموزشی مدیریت بحران با موضوع امداد و نجات و کمک‌های اولیه در ماه‌های شهریور و مهر در فرهنگسراهای مناطق ده گانه شهرداری تبریز برگزار شد.

تولید و انتشار سه عنوان کتاب توسط اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز از تولید و انتشار سه عنوان کتاب شامل جلد سوم آذربایجانی‌ها، تبریز بهشت ماندگار و دیپلماسی شهر تبریز توسط این اداره‌کل خبر داد و گفت: ۲ عنوان کتاب دیگر نیز در دست تدوین و نگارش است.

مهدی حافظ زاده در تشریح کتاب‌های چاپ شده توسط شهرداری تبریز در روزهای اخیر اظهار کرد: جلد سوم کتاب «آذربایجانی‌ها» که توسط سید داود قریشی گردآوری و تحریر شده، شامل مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی و تبریز به مناسبت سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز است.

وی افزود: این کتاب برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ است و در اختیار محققان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌آموزان علاقمند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب «تبریز بهشت ماندگار» اثری از فرید اسلامی از دیگر آثار چاپ شده توسط شهرداری تبریز است، ادامه داد: این کتاب به معرفی اماکن تاریخی، گردشگری و آداب و رسوم مردم کهن شهر تبریز، صنایع دستی و ... پرداخته و در چهار زبان فارسی، انگلیسی، ترکی استانبولی و عربی چاپ شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با اشاره به نقش غیرقابل انکار دیپلماسی شهری در توسعه همه جانبه شهرها افزود: «دیپلماسی شهر تبریز» سومین اثر مکتوب منتشر شده توسط این اداره‌کل است به طوری که این کتاب تاریخچه شهرهای خواهرخوانده تبریز و تشریح اقدامات متعدد مدیریت شهری در موضوع دیپلماسی را موضوع بحث خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی همچنین از نگارش و انتشار کتاب عملکرد دو ساله مدیریت شهری در حوزه دفاع مقدس و کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: عملکرد و اقدامات سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در تمامی حوزه‌ها اعم از شهرسازی و عمرانی، فرهنگی و ورزشی و ... نیز در قالب یک کتاب به رشته تحریر درآمده و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402083022385
  • خبرنگار :