دعوت فتح از حماس برای ایجاد نقشه راه جدید جهت مرحله پس از جنگ غزه

دبیر کمیته اجرایی فتح از جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی خواست در زیر پرچم الجزایر به دودستگی پایان داده و درباره یک نقشه راه جدید بعد از پایان جنگ غزه برای تشکیل دولت وحدت و برگزاری انتخابات سراسری برای تشکیل کشور مستقل موافقت کنند.

به گزارش ایسنا، جبرئیل الرجوب، دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح بعد از دیدار با عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر گفت: ما از برادران‌مان در جنبش حماس و جهاد اسلامی می‌خواهیم تا در زیر پرچم الجزایر که تحت سلطه هیچ کسی در خاورمیانه و خارج از خاورمیانه نیست، به دودستگی پایان دهند. من از طرف محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) از آنها می‌خواهم تا یک رویکرد سیاسی را درباره دولت و یک رویکرد را برای مبارزه ایجاد کنند که بتواند از دستاوردها و تحولاتی که در موضع جهان درباره ما و مسئله فلسطین ایجاد شده، استفاده کند. جهان اکنون معتقد است که کشور فلسطین یک ضرورت برای تحقق صلح منطقه‌ای و جهانی است.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، وی گفت: بیایید به دودستگی پایان بدهیم و نقشه راهی را ایجاد کنیم که شرایط مناسب را برای برگزاری انتخابات ملی و آزاد فراهم کند. این تجاوز و اشغال باید به پایان برسد. توقف تجاوز مقدمه‌ای برای تشکیل دولت وحدت فلسطینی برای تمام فلسطینی‌ها در کرانه باختری، غزه و قدس است، اما این اتفاق بعد از عقب نشینی اسرائیلی‌ها از نوار غزه و لغو محاصره غزه و برگزاری نشست بین‌المللی برای پایان دادن به رنج و مشکلات ملت فلسطین ممکن است. این دولت مأموریت‌های واضحی دارد و یکی از آنها آماده کردن ملت فلسطین برای برگزاری انتخابات دموکراتیک و آزاد است.

الرجوب خطاب به گروه‌های فلسطینی دیگر گفت: ما نباید اشتباه کنیم و باید درک کنیم که این یک گزینه ملی در این مرحله است. ما باید به فداکاری‌های ملت‌مان و شهدا احترام بگذاریم چرا که ۵۰ درصد قربانیان در غزه کودک و ۳۰ درصد زن و مسن هستند. سال ۲۰۲۴ سال تثبیت کشور فلسطین به پایتختی قدس خواهد بود. الجزایر همواره بدون هیچ‌گونه شروطی و بدون مداخله خارجی همراه فلسطین و اراده ملت فلسطین بوده‌است.

الجزایر در سال ۲۰۲۲ میزبان نشستی برای پایان دادن به دودستگی میان گروه‌های فلسطینی بود که منجر به صدور بیانیه آشتی و پایان دودستگی شد.

در این بیانیه بر اهمیت وحدت ملی به عنوان پایه و اساسی برای پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران و تقویت اصل شراکت سیاسی میان گروه‌های ملی فلسطین از جمله از طریق انتخابات و اتخاذ اقدامات عملی برای تحقق آشتی ملی از طریق پایان دادن به دودستگی تأکید شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092718763
  • خبرنگار : 71516