تاکید فرمانده یگان ویژه بر بسط فرهنگ شهادت

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا بر ضرورت بسط فرهنگ شهادت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسن کرمی در پنجمین یادواره سرداران و ۱۳۸۷ شهید یگان‌های ویژه فراجا که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی فرماندهی یگان‌های ویژه برگزار شد، گفت: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری یادواره‌های شهدای نیروی انتظامی در استان‌های مختلف در سرتاسر کشور برگزار شد و این مراسم آخرین یادواره شهدا در سال جاری است. ما برای اینکه در دفاع از انقلاب موفق شویم و از این بهتر بتوانیم کشور را پیش ببریم و جبهه مقاومت را توسعه دهیم باید سفیر شهدا باشیم، یعنی اول شهید را بشناسیم، وصیت‌نامه های شهدا را بخوانیم و به توصیه‌های آنان عمل کنیم.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا ادامه داد: اگر ما سفیر شهدا باشیم باید محیط کار ما چه در بعد اقتصادی و فرهنگی، فضای مقاومت و صبوری باشد و تجلی پیام شهدا باشد.

کرمی با بیان اینکه شهدا همیشه ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: هرکدام از ما در یگان‌های ویژه سفیر یک شهید هستیم و تلاش می‌کنیم فرهنگ شهادت را بسط دهیم.

در این مراسم پیام سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا نیز قرائت شد. متن پیام سردار احمدرضا رادان، در ادامه آمده است:

« بسم رب الشهداء و الصدیقین

«مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِ‌جَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَیْهِ  فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ‌  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند. (سوره احزاب آیه 23)

توفیق وفا به پیمانی که هر یک از ما با پروردگار خویش بسته‌ایم، نیازمند صداقت و استقامتی است که تنها از مردان خدا انتظار می‌رود، مردانی که بر پیمان خویش استوار ماندند تا آنگاه که موفق به دیدار معشوق و محبوب خود شدند.

گروهی نیز که توفیق شهادت و لقاءالله را نیافتند، اگر منتظر فرج باشند و در منش و روش خویش تبدیل و تغییری راه ندهند، البته در همان حلقه نورانی هستند و دیر یا زود به یاران خویش ملحق می‌شوند. یاد گذشته و استمداد از همسنگران سفر کرده، از بهترین توشه‌ها برای پیمودن این راه پرخطر است. بنابراین زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهیدان، پیش و بیش از آن که خدمتی به آن عزیزان محسوب شود، خدمت به خود ما و جامعه بشری است.

در کاروان همه شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و از جمله شهدای یگان های ویژه سرافراز فراجا بر ما حق جداگانه‌ای دارند،‌ آنانی که توفیق همسنگری با آنها را داشتیم و امید که تا آخر نیز همسفرشان باشیم.

بایدازهمه دست‌اندرکاران برگزاری پنجمین یادواره سرداران و 1387 شهید سرافراز لشکر 28 روح الله (ره) و یگان های ویژه فراجا صمیمانه سپاسگزاری نمایم که این فرصت بی‌بدیل رابرای اینجانب و شما فراهم آوردند تا از سرچشمه زلال یاد آنان سیراب شویم و برای آینده خود توشه برگیریم. بر این شهیدان، پدران و مادران، فرزندان و دیگر بستگان آنان درود می‌فرستم و به آنان اطمینان می‌دهم که یکایک فرماندهان و کارکنان فراجا، این سازمان عظیم انقلابی و مؤمن، به حول و قوه الهی تا آخر بر عهد خویش استوار خواهند بود و در پرتو عمل به فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا،حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پرچمی را که از دست شهیدان به یادگار، دست ما رسیده است را برفراز قله عزت و اقتدار خواهیم نشاند.

بار دیگر به پیشگاه شما خاندان معظم شهیدان عرض ادب می‌کنم و امیدوارم که هیچ‌گاه ما را از دعای خیر خود محروم نکنید.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402101107244
  • خبرنگار : 71431