مادورو تصمیم رئیس‌جمهور آرژانتین برای رد عضویت در بریکس را «حماقت» خواند

رئیس‌جمهور ونزوئلا، تصمیم همتای آرژانتینی خود درخصوص رد عضویت در گروه بریکس را به باد انتقاد گرفت و آن را «حماقت» رئیس‌جمهور آرژانتین دانست.

به گزارش ایسنا، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند بیان کرد: «خاویر میلی» رئیس‌جمهوری آرژانتین با تصمیمش درخصوص رد عضویت در گروه بریکس، اقدامی علیه آرژانتینی‌ها انجام می‌دهد. این یکی از مضحک‌ترین و احمقانه‌ترین‌ کارهایی است که او علیه آرژانتینی‌ها انجام می‌دهد.

وی در این مصاحبه تاکید کرد: چنین تصمیمی، آرژانتین را به قرن نوزدهم برمی‌گرداند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا هم‌چنین خاطرنشان کرد: امیدوارم که در نشست بعدی در روسیه، ونزوئلا به عنوان عضوی ثابت به گروه بریکس پلاس ملحق شود.

گروه بریکس که متشکل از بزرگ‌ترین اقتصادهای درحال‌توسعه جهان - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست امسال خود را در اوایل شهریور در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی، مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.

سرانجام قرار بر این شد که از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی) عربستان سعودی، ایران، امارات متحده عربی، آرژانتین، مصر و اتیوپی به صورت رسمی به گروه بریکس بپیوندند؛ اما «خاویر میلی» رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین روز جمعه در نامه‌ای به روسای جمهور روسیه و چین به صورت رسمی اعلام کرد که قصد عضویت در گروه بریکس را ندارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101208220
  • خبرنگار : 71660