رسوایی رئیس رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ

رئیس رژیم صهیونیستی در تلاشی ناکام سعی کرد برای فریب افکار عمومی جهان کتاب یک نویسنده مصری درباره «نابودی یهودیان» را به جای کتاب تالیف شده توسط جنبش حماس جا بزند اما رسوا شد.

به گزارش ایسنا، « اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دو نسخه از کتابی را در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ ارائه کرد که به ادعای وی توسط نیروهای رژیم اشغالگر در نوار غزه یافت شده است.

هرتزوگ مدعی شد که موضوع این کتاب «نابودی یهودیان» بوده و توسط «محمود الزهار» از رهبران جنبش حماس تالیف شده است.

هرتزوگ هر دو نسخه از این کتاب را به عنوان شاهدی بر قصد حماس برای هدف قرار دادن و نابودی یهودیان و اینکه آنها چه برنامه‌های درسی را به ساکنان نوار غزه می‌آموزند، به حاضران در کنفرانس نشان داد، اما رسوایی که برای وی و رژیم صهیونیستی رقم خورد این بود که این کتاب در اصل هیچ ارتباطی با الزهار نداشته و در غزه نیز کشف نشده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی۲۱» این کتاب متعلق به یک نویسنده مصری به نام «ابو الفداء محمد عزت محمد عارف» است که آن را در حدود سال ۱۹۹۰ نوشته و در جده عربستان سعودی چاپ شده است و نویسنده هیچ ارتباطی با جنبش حماس ندارد.

عربی۲۱ در این باره نوشت: نکته جالب‌تر کتابی که هرتزوگ ارائه کرد این است که این کتاب در کتابخانه رسمی اسرائیل است و یکی از آثار آن محسوب می‌شود و در تالارهای آن برای مطالعه و مشاهده موجود است.

در پی جستجوی عربی۲۱ در کتابخانه رسمی رژیم صهیونیستی تایید شد که کتاب از قبل در آنجا وجود داشته و حاوی کارتی شامل جزئیات و اطلاعات نویسنده، سال انتشار و محل چاپ است.

عربی ۲۱ همچنین تصاویری از جستجوی خود در سایت کتابخانه رسمی رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است.

مقامات رژیم صهیونیستی که به دلیل جنایات وحشیانه در غزه با موج شدیدی از انتقادهای بین‌المللی در سطح مردمی و رسمی مواجه هستند، تلاش می‌کنند تا از هر دستاویزی برای توجیه این جنایات استفاده کنند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت گرفته و بیش از ۲۸ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112920705
  • خبرنگار : 71610