دعوت فعالان رسانه‌ای ورامین از مردم برای شرکت در انتخابات

آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی ایسنا با تنی چند از فعالان حوزه رسانه در شهرستان ورامین است که بر افزایش مشارکت در انتخابات تاکید کرده‌اند.

«مبینا تاجیک» شاعر معاصر و خبرنگار با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه انتخابات گفت:به میدان بیایید و با بصیرت انتخاب کنید که این آینده برای شماست، به تغییر و تحول در هر مرحله و شرایطی از کشور امید داشته باشید و آگاهانه به سمت جلو گام بردارید.

وی با بیان اینکه چه عواملی می‌تواند باعث مشارکت بالا یا پایین در انتخابات شود، افزود: انگیزه شرکت در انتخابات را باید ساخت و طبق علایق و سلیقه‌هایی که در جامعه وجود دارد گام برداشت.

یزدان مرادی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات گفت: آزادانه عمل کردن در انتخابات از ویژگی‌های انسان آزاد است‌؛ با حق رای بخش عظیمی از هویت انسانی در جامعه رقم می‌خورد و افراد راه یافته به مجلس، قوانینی وضع می‌کنند که در زندگی ما اثر مستقیم می‌گذارد.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات امری کاملا بدیهی است و وجود همین گرفتاری‌ها و مشکلات است که مردم را برای تغییر وضعیت کنونی به پای صندوق های رأی می‌کشاند.

وی افزود: منتخبین مردم با حمایت اقشار جامعه عملکردشان نافذتر است، از طرفی دیگر وجود دشمنان داخلی و خارجی این حضور حداکثری را بوجود می آورند و نهایتا باید اعتماد مردمی را طلب کرد تا انتخابات پرشکوهی داشته باشیم.

"صباح رنجبر" کارشناس ارشد علوم ارتباطات گفت: قشرهای مختلف جامعه هر کدام انتظار آورده‌ای برای خود دارند، برای مثال شما اگر یک کارگر باشید از انتخابات چه آورده‌ای نصیبتان می‌شود؟ باید دقیق و چهره به چهره با مردم مذاکره کرد تا تعاریف مختلف را درک کرد.

رنجبر بیان کرد: بخش دیگر که تاثیر اکیدی دارد رسانه است. رسانه‌ها اعم از گفتاری، نوشتاری و دیداری می‌توانند به چند طریق کاندیداها و شرح و وظایف آنها را تشریح کنند که بحمدالله در این دوره چند شبکه تلویزیونی به این امر اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402120703986
  • خبرنگار : 71951