ملی شدن حکومت مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت بود

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه «مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت ملی شدن حکومت بود» که به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفت، گفت: مردم از کمبودها ناراحت نیستند از تبعیض ناراحتند، پاسداری از نعمت انقلاب این است؛ نهادها با بی‌عدالتی و تبعیض مبارزه کنند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی سه‌شنبه، ۲۹ اسفند در دیدار اعضای شورای فرهنگی و مدیران صنعت نفت و گاز منطقه ۴ مازندران، گلستان و گیلان به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت، ضمن تبریک ایام، اظهار کرد: تاکید می‌شود در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و این ثروت برای نسل آینده بماند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه لازم است در شورای فرهنگی تصمیماتی برای الگوی درست مصرف کردن تبیین شود، افزود: کار فرهنگی باید صورت بگیرد یک سوم انرژی سوختی کشور که مصرف می‌شود قطعا مازاد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در رابطه با ملی شدن صنعت نفت یادآور شد: استعماری که بر صنعت نفت مسلط بوده با همت مردانی مثل آیت الله کاشانی و دکتر مصدق و با حمایت‌های مردمی و تظاهرات‌های خیابانی ملی شده و این سرمایه از دست آن‌ها آزاد شد. از این رو این روز و خاطره را گرامی می‌داریم.

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: ۱۱ درصد صنعت نفت در دست استعمارگران بود و آزاد شد اما در عمل نفت، گاز، ثروت و کل کشور در اختیار رژیم شاهنشاهی که نوکر صهیونیست بود، قرار داشت.

این مسئول ادامه داد: در گذشته روزی ۶ میلیون بشکه نفت به فروش می‌رفت و پولش تبدیل به اسلحه آمریکایی می‌شد، سلاح هم به نفع آن‌ها مصرف می‌شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت و لازم‌ بود که کل حکومت ملی شود، گفت: حکومت که ملی نشود همه چیز را هم ملی کنید، باز هم دست رژیم دیگری می‌افتد.

وی افزود: پاسداری از نعمت انقلاب این است که ادارات، نهادها و دستگاه‌های ما هم امانت‌داران خوبی باشند، ما اگر با دزدی و بی‌عدالتی و تبعیض مبارزه می‌کنیم به این معناست که این مبارزه همه جا باید باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: مردم هیچوقت از کمبودها ناراحت نیستند از تبعیض ناراحت هستند؛ کمبود اگر بین همه تقسیم شود و برای همه باشد اشکالی ندارد اما اگر برخی‌ها بی‌رویه رشد کنند و بعضی‌ها بی رویه بمانند خوب نیست و خلاف اهداف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز امیدواری کرد که در خدمت‌رسانی موفق‌تر از گذشته باشیم و امانت و صداقت که دستاورد ماه مبارک رمضان است روز به روز در میان همه ما تقویت شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402122920540
  • خبرنگار :