مدیرکل منابع طبیعی مازندران خبرداد

بازداشت ۹ متخلف طی ۴۸ ساعت گذشته در منابع طبیعی مازندران

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کردیم در صورت هرگونه دست درازی و تخلف در منابع طبیعی با متخلفان برخورد جدی می‌شود و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، گفت: در موضوع شرکت چوب رهاسان نکا، دادستان شهرستان نکا ۳ نفر از ماموران منابع طبیعی را احضار کرد و با قرار وثیقه آزاد شدند تا تحقیقات کامل انجام شود.

سید علی علوی شامگاه ۲۳ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در صیانت از حقوق منابع طبیعی و جنگل‌ها با احدی تعارف نداریم و قبل از ورود دستگاه‌های امنیتی و قضایی خودمان پیش قدم می‌شویم.

این مسئول با اشاره به اینکه در دی ماه سال گذشته خودمان حراست و بازرسی اداره کل منابع طبیعی را مأمور بررسی تخلف شرکت چوب رهاسان معرفی کردیم، تصریح کرد: برخی چوب‌های موجود در این شرکت بدون مجوز و قاچاق بوده؛ در واقع چوب‌های توقیفی با برگزاری مزایده به فروش می‌رسند.

علوی افزود: خودمان وارد شدیم و چوب‌ها را خودمان شناسایی کردیم و به دستگاه قضایی و امنیتی معرفی کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با قدردانی از اینکه دستگاه قضایی با منابع طبیعی همراه است، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در معرفی متخلفان با کسی تعارف ندارد.

این مسئول در خصوص شناسایی و دستگیری قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر که ۲۲ فروردین به قطع ۷۰ درخت پرداختند، گفت: تاکنون ۶ نفر از متخلفان منابع طبیعی که طی روزهای اخیر در جنگل‌های بهشهر اقدام به قطع ۷۰ اصلحه درخت توسکا کردند در حال حاضر در بازداشت بسر می‌برند.


انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403012412303
  • خبرنگار : 50377