رییس انجمن ام اس استان خبر داد

افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی

رییس انجمن ام اس خراسان شمالی از افزایش بیماران ام اس در این استان خبر داد.

سهیلا پیدا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در واقع رفت و آمد بیماران مبتلا به ام اس به انجمن رو به افزایش است.

وی افزود: ۷۰۰ بیمار مبتلا مبتلا به ام اس تحت پوشش این انجمن هستند که ۶۰۰ بیمار از این تعداد دارای پرونده هستند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل درخواست خود آن‌ها پرونده تشکیل نشده است.

پیدا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به این بیماری، زنان هستند، ادامه داد: اما متاسفانه همسران این افراد بعد از اینکه بیماری آن افزایش می‌یابد، آن‌ها را ترک می‌کنند.

وی بیان کرد: وجود یک همراه سرا در استان یکی از نیازهای اساسی این بیماران است و ما به دنبال ساخت این مکان هستیم تا آن را برای بیماران بسازیم.

مدیر انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این انجمن پوشینه بزرگسال است و خیران بیماران این انجمن را در این زمینه یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: فضای خود انجمن ام اس به هیچ عنوان مناسب نیست به شدت با کمبود فضا مواجه است بطوریکه به عنوان مثال جایی برای صحبت روانپزشک با بیمار و ... وجود ندارد.

پیدا تصریح کرد: استرس یکی از عواملی است که سبب می‌شود تا شدت بیماری افزایش یابد و تعدادی از بیماران ‌در زمینه‌هایی همچون اشتغال دچار مشکل هستند که به آن‌ها استرس وارد می شود و در این زمینه باید به این افراد کمک شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403012816085
  • خبرنگار : 50046