عملیات تاریخی «وعده صادق» دشمن را عقب می‌راند

دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر این که عملیات وعده صادق قطعا امنیت ملی و انسجام بیشتر داخلی را به دنبال دارد، گفت «این عملیات تاریخی دشمن را به عقب می‌راند و دشمن هم وقتی چنین اتحادی را مشاهده کند، جرات نخواهد داشت اقدامی علیه امنیت کشور انجام دهد».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در نشستی توجیهی و تبیینی با حضور سفرا، کارداران و رؤسای نمایندگی‌های بین‌المللی مقیم تهران که در محل وزارت خارجه برگزار شد، با اشاره به خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در خلال ۶ ماه گذشته و با در نظر گرفتن شرایط منطقه و در راستای عدم افزایش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در جدیدترین مورد، دست به اقدام تروریستی و گستاخانه از بلندی‌های جولان با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ و موشک‌های ساخت ایالات متحده آمریکا علیه بخش کنسولی و اقامتگاه سفیر کشورمان در دمشق زد که منجر به ویرانی ساختمان و شهادت هفت مستشار نظامی رسمی ایران دارای گذرنامه دیپلماتیک و در حال ماموریت رسمی مبارزه با تروریسم و ۶ شهروند سوریه از جمله یک زن و فرزندش شد.

دیپلمات ارشد کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: ما به ادامه پیگیری‌ها در چهارچوب روند حقوقی و بین المللی ادامه دادیم و در این راستا نشست شورای امنیت به درخواست روسیه برگزار شد، اما سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع از آن شدند که حتی یک بیانیه حداقلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در حمله نظامی‌ علیه اماکن و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک صادر شود.

امیر عبداللهیان با اعلام اینکه اقدام ما با هدف دفاع مشروع و تنبیه رژیم متجاوز اسرائیل بود، افزود: در این عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محاسبات دقیق و استفاده از پهپاد و موشک‌های هدایت شونده و دقیق، پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی و مرکز اطلاعاتی این رژیم برای هدایت عملیات‌های ۶ ماه گذشته از جمله عملیات اخیر علیه سفارت کشورمان در دمشق را هدف قرار داد.

نشست وزیر خارجه ایران با سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران

«سید علی سقائیان» دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از هماهنگی میدان و دیپلماسی در ارتباط با پاسخ ایران به اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق اظهار داشت: در این مقطع شاهد هماهنگی میدان و دیپلماسی بیش از پیش، چه در زمان عملیات طوفان الاقصی و چه در عملیات وعده صادق آن هم با توجه به موقعیت و حساسیت‌هایی که در منطقه وجود داشت، بودیم.

وی تصریح کرد: بعد از عملیات طوفان الاقصی آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان انرژی زیادی صرف کرد تا هر چه بیشتر فشار را از مردم غزه و فلسطین کم کند، در این راستا رایزنی های بسیاری با مقامات کشورهای همسایه و حتی اروپایی ها انجام داد.

سفیر سابق کشورمان در ارمنستان همچنین با اشاره به انسجام داخلی در چارچوب هماهنگی میان میدان و دیپلماسی اظهار کرد: با توجه به وحدت نظر میان گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور قطعا انسجام داخلی دو چندان و توطئه های دشمنان خنثی شد. 

این دیپلمات پیشین کشورمان یادآور شد: وزیر خارجه کشورمان در این زمینه با همتایان خود در بیش از ۲۰ کشور به صورت تلفنی رایزنی کرد و همچنین نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد بر این که پاسخ ایران براساس اصل ۵۱ منشور ملل متحد انجام و تمام شده است.

اجتماع مردم مشهد در حمایت از عملیات وعده صادق

وی همچنین بیان کرد: اتفاق میمونی که بعد از انجام عملیات وعده صادق شاهد آن بودیم، نوعی اتحاد و رویکرد وحدت ملی میان گروه‌های سیاسی در جامعه بود که پیام وحدت‌بخش روسای جمهور سابق کشور نیز در این مولفه قرار می گیرد. به نظرم پس از این اقدام و غملیات شاهد همبستگی و مشارکت گروه‌ها و فعالان سیاسی در کنار هم خواهیم بود. 

سقائیان در ادامه اظهار داشت: همان طور که رهبری فرمودند باید از دوقطبی‌سازی‌های غیر واقعی باید دوری کنیم تا بتوانیم هر چه بیش تر در اقتصاد و تولید کشور مشارکت داشته باشیم؛ علاوه بر این، این حرکت قطعا امنیت ملی و انسجام بیشتر داخلی را به دنبال دارد.

دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: بعد از عملیات تاریخی وعده صادق شاهد خواهیم بود که کشور رو به انسجام و وحدت بیشتر خواهد رفت و قطعا این اقدام دشمن را به عقب می‌راند؛ دشمن هم وقتی چنین اتحادی را مشاهده کند، جرات نخواهد داشت اقدامی علیه امنیت کشور انجام دهد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403013017629
  • خبرنگار : 71290