فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان خبر داد

قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از کشف ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی توسط مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان خبر داد.

محمد نوری سوم اردیبهشت گفت: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان ۳ دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بودند در محور اردبیل به نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

وی افزود: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت ۲ شب انجام گرفت قاچاقچیان سعی داشتند فرار کنند که نیروهای یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند که موجب برخورد به خودرو مأموران یگان و خسارت جدی به خودرو یگان شده و ۲ نفر از مأموران یگان مصدوم شده اند.

نوری ادامه داد: یکی از خودروهای قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرده و ۲ متخلف دیگر دستگیر و در حال حاضر در بازداشت هستند و خودروهای متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از هموطنان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403020301856
  • خبرنگار :